کد خبر ۳۰۳۲۷ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۸
آيت الله اراكی تاكيد كرد:

ضرورت برنامه ريزی دقيق در زمينه های فرهنگی مهاجرين خارجی

آيت الله اراكی با بيان اينكه ايران تنها كشور منطقه است كه بيشترين پذيرش مهاجر خارجی و خدمت رسانی به اين افراد را داشته است تصريح كرد: در بعد فرهنگی مهاجرين بايد طرح های دقيقی برنامه ريزی و اجرا گردد.

به  گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، شيرمحمدي مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري قم با آيت الله اراكي ديدار كرد.

آيت الله اراكي در طي سخناني اين ديدار با اشاره به مهاجرت اتباع خارجي به ايران، بر حفظ كرامت اين افراد تاكيد كرد.

ايشان با بيان اينكه فرهنگ تكريم و احترام به مهاجرين بايد در سطح جامعه گسترش پيدا كند، نقش نهادهاي فرهنگي در اين زمينه را مورد توجه قرار داد و افزود: صدا و سيما مي تواند نقش موثري را در اين راستا ايفا كند.

آيت الله اراكي حضور بسياري از اتباع افغانستان و عراقي در سپاه بدر طي هشت سال دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد:  اين امر يكي از اتفاقات نادر در كشور بود كه تبعه خارجي براي ملتي ديگر  بدون هيچ الزامي وارد ميدان جنگ شود و خون خود را تقديم كند، لذا مي بايست كار ويژه اي براي تجليل از خانواده ي مهاجرين شهيد صورت گيرد.

استاد حوزه علميه سياست ها و استراتژي استكبار جهاني همچون انگلستان و امريكا از 200 سال پيش تا كنون را موجب ايجاد اختلاف و خشنونت در منطقه دانست و خاطرنشان كرد: مسئولين و ملت ايران بايد هوشيار باشند تا توطئه هاي دشمن را خنثي كنند.

ايشان با بيان اينكه ايران تنها كشور منطقه است كه بيشترين پذيرش مهاجر خارجي و خدمت رساني به اين افراد را داشته است تصريح كرد: در بعد فرهنگي مهاجرين بايد طرح هاي دقيقي برنامه ريزي و اجرا گردد.

آيت الله اراكي نخبگان مهاجر را سرمايه هاي كشور دانست و افزود: بايد امكاناتي فراهم شود تا اين عزيزان از خدمات ويژه بهره مند گردند، چراكه ميزان قدرت و نفوذ هر كشور وابسته به نخبگان آن كشور است.

شيرمحمدي مدير كل اتباع و مهاجرين استانداري قم نيز در اين ديدار گزارشي از عملكرد اين اداره كل ارائه نمود.

تشكيل كارگروه فرهنگي متشكل از نخبگان فرهنگي جامعه المصطفي(ص) العالميه ، تشكيل جلسات "خانواده سالم" ،  ايجاد ستاد برگزاري يادواره شهداي مشترك ايران و افغانستان، شناسائي بيش از 2000 نفر از اقشار آسيب پذير و جذب كمك هاي بين المللي در رابطه با خانواده هاي بي بضاعت، تسهيل در امور اداري اتباع در حد امكان و همچنين گسترش فعاليت هاي وب سايت به منظور كاستن از مراجعات حضوري اتباع از اهم اقدامات گزارش شده توسط مدير كل اتباع و مهاجرين خارجي بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com