کد خبر ۳۰۹۰۴ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۲
حجت الاسلام دیانی:

تخطی از رهنمودهای رهبری در برجام هزینه سنگینی برای کشور به بار می‌آورد

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انقلاب با توجه به آرمان‌هایی که دارد در تضاد مستقیم با غرب است، گفت: اگر امروز هم در موضع هسته ای ذره‌ای با دشمن سازش کرده و از خطوطی که رهبر معظم انقلاب مشخص کرده تجاوز کنیم برای ما گران تمام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم ، حجت الاسلام علی دیانی عصر امروز در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)با تأکید بر این که دلیل مخالفت غرب با انقلاب اسلامی ایران به این مناسبت است که آرمان‌های انقلاب ابهت نظام غربی را به هم ریخته و یک انقلاب اسلامی و جهانی برای مستضعفان و مظلومان جهان است، افزود: سه هدف اصلی انقلاب ایران در هم شکستن هیمنه استکبار، ایجاد یک مدل از حکومت اسلامی و بستر سازی برای ظهور امام زمان(عج) است که این سه هدف به معنای مخالفت مستقیم با ارزش های نظام لیبرالیستی است.

 
وی افزود: امام خمینی (ره) پس از انقلاب در دیدار با گروه‌های مختلف فرمودند این سه هدف، هدف انقلاب است و آخرین آرمان انقلاب یعنی بستر سازی برای ظهور در زمانی غیر از زمان ایشان اتفاق خواهد افتاد و آن زمانی است که تمامی مستضعفان جهان بیدار شوند.
 
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: تا زمانی که به آرمان‌های انقلاب پایبند هستیم باید خود را برای تهدیدهای دشمن آماده کنیم و این دشمنی هیچ گاه تمام نشده و هر روز در یک قالب جدید خود را بروز خواهد داد زیرا هدف دشمن انحراف آرمان و اهداف انقلاب ایران و انقلاب جهانی امام عصر(عج) است.
  
حجت الاسلام دیانی تصریح کرد: در آغاز جنگ و حتی پس از فتح خرمشهر نه تنها کشورهای اسلامی و کشور متجاوز و مجامع بین‌المللی از ایران درخواست توقف جنگ و صلح را نکردند بلکه با تجهیزات بیشتر صدام را به یک ابرقدرت بزرگ در منطقه تبدیل کردند و در این زمان هیچ تضمینی وجود نداشت که اگر ما جنگ را تمام کنیم صدام دست از تجاوز بر دارد.
 
وی افزود: تنها جایی که دشمن درخواست صلح کرد همان قطعنامه 598 بود که دشمن حاضر به صلح با ایران شده و در خواست صلح داد هر چند که این قطعنامه هم نتواست ایران را به حقوق واقعی خودش برساند ولی امام(ره) با آن موافقت کردند.
  
استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: جهاد و جنگ در راه خدا به ‌قدری اهمیت دارد که حضرت امیر(ع) می‌فرمایند هرکس که نسبت به جهاد در راه خدا بی تفاوت بوده و پس از جهاد، مجاهدان فی سبیل الله را نکوهش کند ریشه‌هایی از نفاق در او وجود دارد و چنین فردی منافق است؛ به همین دلیل همان گونه که صلح اهمیت دارد مبارزه با متجاوز هم در جای خود مهم است.
 
حجت الاسلام دیانی با تأکید بر اینکه باید همیشه هوشیار بوده و مراقب توطئه های دشمن باشیم، گفت: اگر امروز هم در موضع هسته ای ذره‌ای با دشمن سازش کرده و از خطوطی که رهبر معظم انقلاب مشخص کرده تجاوز کنیم برای ما گران تمام شده و زمنیه افزایش توطئه های دشمن علیه انقلاب و سلطه طلبی آن‌ها بر ملت ایران فراهم می شود.
 
وی جهاد فی سبیل الله و شهادت در راه خدا را با‌ ارزش ترین دعای ائمه اطهار(ع) برای عاقبت به خیری مؤمنان عنوان کرد، یادآور شد: باید همیشه به دنبال عاقبت به خیری برای فرزندان و خانواده خود باشیم به همین دلیل لازم است از همان دوران کودکی فرزندان خود را با روحیه جهاد و ایثارگری آشنا کنیم.
 
منبع:رسا
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com