کد خبر ۳۰۴۴۷ انتشار : ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
به قلم آیت‌الله کریمی جهرمی

شرح خطبه حضرت زینب (س) در شام منتشر شد

انتشارات بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی تازه‌های نشر خود شامل سه اثر شرح خطبه حضرت زینب (س) در شام، آمنه مادر پیامبر (ص) و مدیریت اسلامی را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، کتاب شرح خطبه حضرت زینب (س) در شام به قلم آیت الله علی کریمی جهرمی از تازه‌های نشر بوستان کتاب بوده که در نوبت اول با قطع رقعی، در 204 صفحه و قیمت 10 هزار تومان منتشر شده است.

در معرفی این اثر می‌خوانیم: پس از واقعه غمبار کربلا و به اسارت بردن اهل‌بیت امام حسین(ع)، هنگامی که امام سجاد و حرم حضرت سیدالشهدا بر یزید وارد شدند، سر مبارک آن بزرگوار را در تشتی نهاده بودند و یزید با چوب بر دندان‌های مبارک حضرت می‌زد و اشعاری کفرآمیز می‌خواند.

حضرت زینب(س) که این صحنه را دید، سخت برآشفت و در حضور یزید خطبه‌ای حماسی و غرّا خواند و ارکان حکومت فاسد او را به لرزه افکند. اثر حاضر، شرح آن خطبه شورانگیز در شام است که مؤلف دانشمند، از دیدگاه‌های مختلف آن را بررسی کرده است.

آمنه مادر پیامبر (ص)

آمنه مادر پیامبر (ص) دیگر اثر منتشر شده بوستان کتاب به قلم دکتر بنت الشاطی و ترجمه احمد صادقی اردستانی است.

این کتاب نیز در چاپ اول با 236 صفحه در قطع رقعی و با قیمت 12 هزار تومان منتشر شده است.

در معرفی این اثر می‌خوانیم: «آمنه، مادر پیامبر(ص) دختر «وَهب بن عبد مَناف» در 12 یا 17 ربیع الاول عام الفیل فرزند خویش، حضرت محمد(ص) را در «شعب ابی طالب» به دنیا آورد.

آمنه جوان، وقتی خبر دردناک وفات همسر جوان را دریافت کرد، فرزند دلبند خویش را با همراهی «اُمّ ایمَن» برای زیارت مزار پدر به مدینه برد، ولی هنگام بازگشت، در محلّ «ابواء» بین مدینه و مکه، وفات یافت و در همان جا به آغوش خاک آرمید. وفات این بانوی بزرگ، 6 سال و سه ماه پس از ولادت رسول خدا اتفاق افتاد.

این بانوی بزرگوار، نزد خداوند متعال، شخصیتی، شریف و صالح بوده است که فرزندی چون حضرت محمد(ص) را در دامن خویش پرورید، از همین رو، آشنایی با او، امر لازمی است، این اثر زوایای زندگانی ایشان را به تفصیل بررسی کرده است.»

مدیریت اسلامی

کتاب مدیریت اسلامی به قلم محمد حسن نبوی از دیگر آثاری است که بوستان کتاب آن را در بیست و سومین نوبت چاپ به بازار چاپ و نشر عرضه کرده است.

این کتاب در قطع وزیر و در 396 به چاپ رسیده و با قیمت 21 هزار تومان عرضه می‌شود.

کتاب «مدیریت اسلامى» با هدف تبیین نظریات اسلام در خصوص مدیریت و ارائه آن، براى مدیران جامعه اسلامى تدوین شده است.

«حکومت و مدیریت اسلامى»، «برنامه‏ریزى و ارکان آن»، «سازماندهى»، «رهبرى»، «انگیزش»، «کنترل»، «پیگیرى»، «تصمیم‏گیرى»، «سلوک در مدیریت»، «لغزش‏گاه‏ها» از مباحث این کتاب به ‏شمار می‏رود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com