کد خبر ۳۰۶۷۹ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴
مسئول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم:

جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» ویژه بانوان روستایی در قم برگزار می‌شود

مسئول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه بانوان روستایی در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سیده‌لیلا عنبری اظهار کرد: به منظور رشد و توسعه ورزش به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در سلامتی بانوان به ویژه مادران هر ساله برنامه‌های متنوع فرهنگی ورزشی برنامه‌ریزی و در سطح استان قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌هایی که در طول سال به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود و به خوبی مورد استقبال قرار گرفته، جشنواره فرهنگی ورزشی بانوان روستایی است که دختران و زنان ورزشکار از روستاها و بخش‌های تابعه قم با انگیزه بالا در آن حضور پیدا می‌کنند.

مسئول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم اضافه کرد: امسال و به مناسبت اعیاد فرخنده و مبارک ماه ذی‌الحجه و گرامیداشت هفته دفاع مقدس قصد داریم جشنواره فرهنگی ورزشی بانوان با عنوان «دا» را ویژه مادران روستایی برگزار کنیم.

وی یادآور شد: در بیست و هفتمین جلسه کارگروه ورزش قم که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان به منظور بررسی برنامه‌های پیش‌بینی شده به همین مناسبت و همچنین هفته تربیت‌بدنی که به زودی آن را پیش‌رو داریم، در خصوص این جشنواره نیز تصمیم‌گیری شد.

عنبری بیان کرد:‌ در این جلسه تاکید مدیرکل ورزش و جوانان استان قم این بود که با برنامه‌ریزی مناسب در راستای اجرایی شدن هر چه شایسته‌تر برنامه‌های پیش‌بینی شده به این مناسبت‌ها اقدام شود و معاونت ورزش در زمینه هفته تربیت بدنی و هفته دفاع مقدس هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات این جلسه در خصوص برنامه‌ریزی برای برگزاری مطلوب جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه بانوان با عنوان «دا» بود که مقرر شد به میزبانی بخش خلجستان و شهر دستجرد برگزار شود و گروه ورزش همگانی مقدمات عملیاتی کردن آن را فراهم کند.

مسئول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» با هدف احیاء و توسعه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی، ارتقای سلامت و ایجاد نشاط در بین زنان و دختران مناطق مختلف روستایی برگزار خواهد شد.

وی ابراز کرد:‌ حتی برای برگزاری مطلوب این جشنواره در وزارت ورزش و جوانان نیز جلسه‌های مختلفی تشکیل شده تا دورترین و محروم‌ترین روستاهای استان‌های کشور با شاخص جمعیت بالای هزار نفر به منظور تعیین جامعه مخاطب یعنی زنان ساکن در روستای هدف در دستورکار قرار بگیرد.

عنبری خاطرنشان کرد: با مشارکت فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی و هیئت‌های تابعه در استان‌های مختلف کشور از جمله استان قم امروز سه‌شنبه سی‌ویکم شهریور ماه جشنواره فرهنگی ورزشی بانوان «دا» در روستای موجان شهر دستجرد برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی ارتقای مشارکت زنان در برنامه‌های ورزش همگانی و روستایی به ویژه برای دختران و زنان در سطح روستا بر اساس عناوین عملیاتی سال جاری وزارت ورزش و جوانان به عنوان سال پایانی برنامه پنجم توسعه کشور در دستور کار قرار داده شده است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com