کد خبر ۳۲۸۶۹ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۱
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبر داد

اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی نهم ربیع در عتبه کاظمیه و مسجد جمکران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: در دیدار معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران و مسئول شئون فکری و اعلام عتبه کاظمیه مقرر شد که مسجد مقدس جمکران و عتبه کاظمیه در ارائه خدمات فکری، دینی و فرهنگی از تجارب یکدیگر بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با شیخ عدی حاتم حسن الکاظمی، مسئول شئون فکری و اعلام عتبه کاظمیه دیدار کرد.
 
در این دیدار، هر یک از طرفین به ارائه گزارشی از خدمات فرهنگی مکان‌های مقدس مسجد جمکران و حرم کاظمین و لزوم تبادل تجارب و هم‌افزایی در ارائه خدمات فرهنگی جهت عموم زائران با استفاده از ظرفیت‌های متقابل پرداختند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران هر سال میزبان بیش از 20 میلیون زائر است، گفت: معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران، برنامه‌های مختلفی در طول سال برای زائران این مکان شریف اجرا می‌کند.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: مدیریت مسجد مقام و شبستان‌ها، مدیریت تبلیغ و ارتباطات، مدیریت آموزش و تربیت و همچنین مدیریت آفرینش‌های فرهنگی و هنری از جمله بخش‌های مختلف معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران است که هر یک از این بخش‌ها به ارائه خدمات فرهنگی متعدد می‌پردازند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: فعالیت‌های قرآنی، سخنرانی، کارگاه‌های متعدد آموزشی، حلقه‌های معرفتی، نشست‌های علمی، برگزاری نمایشگاه‌ها در مناسبت‌های مختلف، پاسخگویی به سئوالات شرعی و اعتقادی، مشاوره، تکریم زائران، فعالیت در حوزه کودکان، ارائه خدمات آموزشی و معرفتی با رویکرد کودکان و نوجوانان از جمله فعالیت‌های مسجد مقدس جمکران است.

ابراهیمی تصریح کرد: مسجد مقدس جمکران، آمادگی لازم برای هم‌افزایی و همکاری با معاونت فرهنگی عتبه کاظمیه به ویژه در حوزه انتظار و مهدویت اعلام کرد.

وی اظهار کرد: شیخ عدی حاتم حسن الکاظمی، مسئول شئون فکری و اداره اعلام عتبه کاظمیه ضمن معرفی برخی خدمات دینی و فرهنگی حرم مطهر کاظمین از جمله فعالیت‌های قرآنی، سخنرانی‌های مناسبتی و تکریم و خدمت‌رسانی به زائران عتبه کاظمین، آمادگی خود را برای هم‌افزایی و همکاری و اجرای برنامه‌های مشترک و همچنین استفاده از تجارب هر دو مکان مقدس اعلام کرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: در این دیدار، مقرر شد که مسجد مقدس جمکران و عتبه کاظمیه در ارائه خدمات فکری، دینی و فرهنگی از تجارب یکدیگر بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی ادامه داد: در این نشست، از سوی معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران پیشنهاد شد که اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در شب شهادت امام حسن عسکری (ع) و سالروز امامت امام عصر (عجّ) به عنوان نخستین تجربه مشترک این دو حرم باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این نشست مقرر شد که در ایام سالروز  امامت امام عصر (عجّ) در روز 9 ربیع‌الاول، اعتاب مقدس از جمله عتبه کاظمیه همراه با مسجد مقدس جمکران، به موضوع انتظار و وظایف منتظران در دوران غیبت توجه ویژه‌ای داشته باشند و در این ارتباط خدمات فرهنگی متعددی به زائران ارائه دهند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com