کد خبر ۳۰۴۶۳ انتشار : ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۲
از سوی حوزه هنری قم صورت گرفت

برگزاری دوره آموزشی تئاتر حوزه‌های مقاومت بسیج در قم

دوره آموزش تئاتر مسئولین تئاتر حوزه‌های مقاومت بسیج استان قم در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قم، محمد رضا آزاد مدرس دانشگاه و کارشناس تئاتر حوزه هنری قم و احمد سلیمانی کارگردان و مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم در این دوره مباحثی مقدماتی درباره هنرهای نمایشی را به صورت تئوریک و عملی برای حاضران مطرح کردند.

در ابتدای این دوره آموزشی اکبر بختیاری معاون فرهنگی سپاه علی بن ابیطالب(ع) در سخنانی تصریح کرد: وظیفه سپاه، پاسداری از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است و سپاه در هر عرصه‌ای که احساس کند تهدید یا فرصتی برای نظام وجود دارد ورود می‌کند. یکی از این عرصه‌ها مطمئنا عرصه فرهنگ و هنر است.

همچنین این مدرس دانشگاه ضمن تشریح روند شکل‌گیری گروه‌های تئاتر در سال‌ها ابتدایی شکل‌گیری سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: جلسات و دوره‌های این‌چنینی در واقع دانه‌ای است که کاشته می‌شود و در صورت مراقبت سبز خواهد شد و ثمر خواهد داد. همیشه جریان‌های آموزشی تعیین کننده و جریان‌ساز بوده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب ما صرفا برای تغییر یک نظام سیاسی نبود بلکه ما به ‌دنبال تغییر طرز فکر بودیم، انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود و اسلحه ما امروز اسلحه فرهنگی است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com