کد خبر ۳۰۱۷۱ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۲
با حضور علی سلیمانی

کارگاه «نمایشگری در تئاتر ایرانی» در قم برگزار شد

کارگاه «نمایشگری در تئاتر ایرانی» ویژه هنرجویان تئاتر حوزه هنری استان قم با حضور علی سلیمانی به همت حوزه هنری استان قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قم، کارگاه یک‌روزه‌ «نمایشگری در تئاتر ایرانی» با حضور علی سلیمانی بازیگر شناخته شده‌ تئاتر و سینما و استقبال هنرجویان رشته تئاتر حوزه هنری استان قم برگزار شد.

در بخش نخست این کارگاه که به مباحث تئوریک تئاتر اختصاص داشت، علی سلیمانی مهارت‌های لازم برای یک نمایشگر ایرانی اعم از بازیگر، کارگردان و درام‌نویس را شامل آوازخوانی و شناخت دستگاه‌های ایرانی، آشنایی با رقص‌های محلی، لهجه‌ها و آئین‌های بومی و محفوظات شعری و ... دانست.

وی در ادامه این بحث، آشنایی با آثار شعرای متاخری چون سعدی، مولانا، حافظ، عطار و شعرای متقدمی چون سهراب سپهری، احمد شاملو و شهریار را از ملزومات نمایشگر ایرانی خواند.

سلیمانی گرایش و شناخت تکنیک‌ها و گونه‌های نمایش‌ مذهبی به عنوان یک گونه‌ موفق و پرمخاطب را از جمله راه‌های مهم دستیابی به نمایش ایرانی دانست.

علی سلیمانی مدرس کارگاه «نمایشگری در تئاتر ایرانی»، فارغ‌التحصیل کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد تهران و فارغ‌التحصیل روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد است.

وی بازیگری در فیلم‌های سینمایی چون سفر به چزابه، سگ‌کشی، بی‌پولی و سریال‌های تلویزیونی پایتخت و وضعیت سفید را در کارنامه کاری خود دارد.

سلیمانی همچنین حضور چشمگیری در تئاتر کشور داشته و بازیگری در آثاری همچون خشم و هیاهو، فال گوش، زائر، سه خانه کوچک، شکار روباه و تونل را تجربه کرده‌ است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com