کد خبر ۳۰۴۷۵ انتشار : ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۵
مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران خبر داد

راه‌اندازی سامانه یکپارچه نشانه ایرانیان

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی سامانه یکپارچه نشانه ایرانیان خبر داد و گفت: تاکنون 45 میلیون مکان در کشور شناسایی شده است که 9 میلیون این مکان‌ها مربوط به روستاها و 36 میلیون مکان برای شهرها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حسین مهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت پست برای خود برنامه‌ها و ماموریت‌های جدیدی را تعریف کرده‌ است، اظهار کرد: در حال حاضر شبکه‌های پست در حال توسعه و گسترش است.

وی افزود: در حال حاضر در اتحادیه جهانی 192 شرکت پست عضو هستند که به سه حیطه فیزیکی، مالی و محیطی این شرکت‌ها توجه شده است.

مدیرعامل پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه شبکه‌های الکترونیک پستی راه‌اندازی شده است گفت: با راه‌اندازی این شبکه هزینه‌های ادارات و مردم برای پست کاهش پیدا می‌کند که در این راستا برای هر سازمان یا نهاد یک اینباکس تعریف می‌شود که از آن طریق فعالیت‌های پستی خود را انجام دهند.

مهری تصریح کرد: فعالیت پستی ادارات از طریق شبکه‌های الکترونیکی سبب عدم سردرگمی مردم شده و برای ادارات نیز نقش مستندی دارد.

وی با اشاره به خدمات شبکه‌های مالی گفت: شبکه‌های مالی خدماتی نظیر اندوخته مالی، جمع آوری وجوه و خدماتی که برخی از بانک‌ها قادر به انجام آن نیستند، را انجام می‌دهند و از سوی دیگر مردم با استفاده از خدمات این شبکه می‌توانند فعالیت‌های بانکی خود را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: با تلفیق دو مجموع شبکه‌های الکترونیک و شبکه‌های مالی مجموع تجارت الکترونیک شکل می‌گیرد که به وسیله آن مردم می‌توانند در منزل خرید‌های خود را انجام دهند.

مهری با اشاره به اینکه پست ایران شبکه‌های الکترونیک را تقویت می‌کند گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت وجود این شبکه‌ها، سرمایه گذاری سنگینی صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: با توافقی با پست بانک ایران صورت گرفته است 155 واحد به باجه‌های بانکی اضافه شده است تا خدمات بانکی و خدمات جدید به مردم ارائه کنند.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه پست دنیا به سمت توسعه شبکه‌های الکترونیک حرکت می‌کند گفت: در حال حاضر در پنج استان کشور سرویس «ژئولتیک» راه‌اندازی شده است که در این راستا تمام خدمات بسته‌بندی و انبار به مردم ارائه می‌شود.

مهری تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید شاهد افزایش 33 درصدی مرسولات پستی، افزایش 69 درصدی درآمد شبکه‌های پستی، کاهش 11 درصدی نیروی انسانی مستقیم در ادارات پست، اصلاح ساختار 101 ردیف سازمانی و افزایش 9 سرویس خدماتی جدید و ارائه 132 خدمت به مردم بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته بیش از 3 هزار قرارداد پستی با نهادها و سازمان امضا شده است، گفت: این امر سبب کاهش هزینه، کاهش آلودگی هوا و کاهش بار ترافیکی می‌شود.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه چندین پروژه پست در روز 17 مهر ماه همزمان با روز جهانی پست در سراسر کشور افتتاح خواهد شد، گفت: چندین پروژه عمرانی نیز در آینده در دستور کار این نهاد قرار خواهد گرفت.

مهری یادآور شد: در حال حاضر سامانه یکپارچه نشانه ایرانیان با توجه به ابلاغ ریاست جمهوری در دستور کار 11 سازمان قرار گرفته است تا یک آدرس پستی واحد برای مردم ایجاد شود زیرا که در گذشته 17 نوع آدرس برای هر فرد وجود داشت.

وی افزود: هوشمند سازی اماکن و اطلاعات هر مکان در روی یک نقشه سبب خدمات‌رسانی نهادها به مردم خواهد شد که تاکنون 45 میلیون مکان در کشور شناسایی شده که از این تعداد، 9 میلیون مکان مربوط به روستاها و 36 میلیون مکان مربوط برای شهرها است که تا پایان امسال تمام مکان‌های کشور شناسایی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به کاهش آمار مشترکین تمبر در کشور، گفت: با توجه به کاهش ارائه خدمات و کاهش تنوع تمبرها شاهد این امر بوده‌ایم که در این راستا تلاش داریم تمبرهای با تنوع بیشتر طراحی کنیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com