کد خبر ۳۰۴۸۴ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۰

هفتمین جشنواره هلهله فرشته ها در قم برگزار شد

هفتمین جشنواره هلهله فرشته ها سه شنبه شب همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) به همت بنیاد خیریه یازهرا(س) در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، در این مراسم باشکوه که با حضور استاندار و فرماندار قم، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان اجرایی، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم ترتیب یافته بود، جهیزیه 110 زوج نیازمند به آنها هدیه شده و راهی خانه بخت شدند.
استاد حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به لزوم تحکیم بنیان خانواده در جامعه اسلامی، از افزایش آمار طلاق در کشور انتقاد کرد و گفت: خانواده ها و نهادهای ذیربط باید در تربیت فرزندان بر اساس آموزه های دینی و آموزش های قبل از ازدواج به جوانان اهتمام بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام ناصر رفیعی با بیان اینکه با اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در جامعه، آمار ازدواج افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: دولت باید بیش از پیش از افراد متاهل در ابعاد گوناگون حمایت نماید.
وی برخی دلایل کاهش ازدواج در کشورمان از جمله بی تفاوتی خانواده ها به جوانان، وسواس، توقع و تجمل گرایی و مسوولیت گریزی را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز جوانان باید نگاه درستی به امر مقدس ازدواج داشته باشند و عواملی همچون جایگاه اجتماعی و موقعیت مالی آنها را از انجام ازدواج بازندارد.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در پایان با بیان اینکه تضعیف موقعیت و مدیریت مردان در خانواده ها بر خلاف نص صریح آیات و روایات است، اظهار داشت: باید از کمک خیرین به ویژه موقوفات و همچنین از ظرفیت شبکه های اجتماعی در ترویج آموزه های دینی در جامعه و حمایت از ازدواج جوانان بهره مند شویم.
یکی دیگر از اساتید حوزه علمیه قم نیز در این مراسم با بیان اینکه مشکلات مالی یکی از علل کاهش آمار ازدواج در کشورمان است، خاطرنشان کرد: امروز جوانان باید از توقعات و تجملات فاصله بگیرند و خانواده ها نیز شرایط ازدواج آسان برای جوانان را فراهم بیاورند.
حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد با اشاره به نقش و تاثیر اخلاق در ازدواج و خانواده موفق، تصریح کرد: امروز جوانان باید شیوه ازدواج ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خویش قرار داده و بتوانند ازدواج های موفقی داشته باشند.
وی در پایان با بیان اینکه آموزه های دینی و اخلاقی از عوامل اصلی در استحکام بنیان خانواده ها بشمار می روند، اظهار داشت: امروز همه مردم و مسوولان باید با ترویج ازدواج آسان در کشورمان، جوانان را به سمت و سوی این امر مقدس سوق داده و جوانان نیز در این مسیر متعالی، به قدرت لایزال الهی توکل داشته باشند.
در هفتمین جشنواره هلهله فرشته ها از تمبر یادبود سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) رونمایی شد.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com