کد خبر ۳۰۵۱۳ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
مدیرکل کمیته امداد استان قم:

جشن عاطفه‌ها در قم برگزار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: جشن عاطفه‌ها در بیش از 50 پایگاه در سطح شهر، مساجد، میدان آستانه و میدان توحید با هدف حمایت از تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عبدالله جلالی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: برای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند،‌ جشن عاطفه‌ها در قم همزمان با سراسر کشور با شعار «مهر در انتظار همدلی» برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سازمان‌ها و نهادهایی که امسال در برگزاری جشن عاطفه‌ها مشارکت دارند، تصریح کرد: سازمان صدا و سیمای مرکز قم، اداره کل آموزش و پرورش و سازمان بسیج با اداره کل کمیته امداد امام خمینی استان قم در برگزاری جشن عاطفه‌ها مشارکت دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم از برگزاری دو مرحله‌ای جشن عاطفه‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: نخستین مرحله جشن عاطفه‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه 26 و 27 شهریورماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شمار پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها در قم بیان کرد: بیش از 50 پایگاه در سطح شهر، مساجد و و برخی میادین اصلی شهر نسبت به برگزاری این جشن اهتمام دارند.

جلالی ادامه داد: 12 پایگاه نیکوکاری در سطح مساجد، ‌40 پایگاه در سطح شهر و دو پایگاه اصلی سیما در میدان آستانه و پایگاه صدا در میدان توحید مستقر می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم، با اشاره به ساعات فعالیت پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها ادامه داد: فعالیت پایگاه‌ها از ساعت هشت بامداد پنجشنبه آغاز می‌شود و روز جمعه نیز پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها در اطراف محل برگزاری نماز جمعه استقرار دارند و هدایا را جمع‌آوری می‌کنند.

وی با اشاره به مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در استان قم گفت: هشتم مهر ماه سال جاری مرحله دوم این جشن در تمام مدرسه‌ها و آموزشگاه‌های استان با هدف مشارکت دانش آموزان در این امر خدا پسندانه برگزار می‌شود.

جلالی با تبیین اهداف برگزاری جشن عاطفه‌ها تصریح کرد: پاسخ به رفع نیازهای دانش آموزان بی‌بضاعت به منظور جلوگیری از ترک تحصیل، ترویج فرهنگ انفاق، نوع‌دوستی، احسان و تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی و اجرای طرح حامی‌یابی برای دانش آموزان بی‌بضاعت غیر یتیم از جمله اهداف برگزاری جشن عاطفه‌ها در مدارس است.

وی با اشاره به کارشناسی‌های صورت گرفته برای هزینه تحصیل دانش‌آموزان گفت: به صورت میانگین 10 میلیون ریال هزینه تحصیلی هر دانش‌آموز است و خیران و نیکوکاران می‌توانند با حضور در محل برگزاری جشن عاطفه‌ها و شرکت در طرح حامی‌یابی، هزینه تحصیل یک یا چند دانش‌آموز را تقبل کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با اشاره به شمار دانش آموزان نیازمند در استان قم خاطرنشان کرد: بررسی‌ها حاکی است که حدود 20 هزار دانش‌آموز نیازمند در سطح استان حضور دارند که باید مورد حمایت قرار بگیرند که از شمار ذکر شده 4 هزار و 200 نفر ایشان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند.

جلالی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی استان قم، پیش از آغاز سال تحصیلی برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی یک میلیون ریال و برای دانش آموزان مقطع دبیرستان یک میلیون و 200 هزار ریال به خانواده‌های زیر پوشش پرداخت کرده است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com