کد خبر ۳۰۸۴۳ انتشار : ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵
مدیرکل کمیته امداد قم:

بازسازی سکونتگاه های غیر رسمی اقدامی غیر کارشناسی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: بازسازی سکونتگاه های غیر رسمی در قم اقدامی غیر کارشناسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عبدالله جلالی شنبه شب در سومین جلسه استانی ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در سالن جواد الائمه (ع) استانداری قم، اظهار داشت: این مناطق، محله های غیر استاندارد محسوب می شود و بازسازی آنها هیچ گونه معنا و مفهومی ندارد.
جلالی تصریح کرد: این محله ها از دیدگاه علوم اجتماعی دارای چند ویژگی خاص است که اگر مورد توجه قرار گیرد امکان برنامه ریزی دقیق تر برای این محله ها فراهم می شود.
این مسوول وجود تراکم جمعیتی زیاد را از جمله این ویژگی ها بر شمرد و افزود: بدون شک به دنبال تراکم جمعیتی تراکم آسیب های اجتماعی نیز در این محله ها وجود دارد.
وی با اشاره به وجود فقر فرهنگی و به تبع آن فقر اقتصادی از دیگر ویژگی های سکونتگاه های غیر رسمی از منظر علوم اجتماعی، خاطرنشان کرد: تعریف پروژه های عمرانی برای این محله ها در شرایطی که مردم و ساکنان آنها در منازل 20 متر مربعی زندگی می کنند، تاثیر چندانی در توانمند سازی آنها ندارد.
مدیرکل کمیته امداد قم با بیان اینکه توانمندی بویژه توانمندی اجتماعی تعریف خاص خود را دارد، افزود: باید در راستای استاندارد کردن این محله ها به لحاظ زیر ساختی یعنی ساخت مسکن به روش استاندارد اقدامات لازم صورت گیرد.
جلالی با بیان اینکه سکونت خانواده ها در زیر دکل های برق از جمله مشکلات این محله ها به شمار می آید، تصریح کرد: بدون شک خانواده هایی که تا این حد در معرض آسیب قرار دارند، باید از این مناطقه به محله های استاندارد انتقال داده شوند.
ستاد ملی بازآفرینی شهر پایدار با مصوبه هیات دولت و با هدف ارتقای توانمندی های سکونتگاه های غیر رسمی استان های مختلف کشور از جمله قم تشکیل شده، و در این راستا سندی تحت عنوان سند بهسازی و نوسازی محدوده ها و محلات هدف بازآفرینی شهر قم با دیدگاه شهرنگر به همت اداره کل راه و شهرسازی استان و با همکاری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تهیه شده است. 

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com