کد خبر ۳۰۵۲۶ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۱
بر اساس پیش‌بینی هواشناسی قم

هوای قم خنک می‌شود

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم از خنک شدن هوای قم اواخر هفته جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم ، محمدرضا قاضی با اشاره به شرایط جوی هوای قم، اظهار کرد: برای امروز چهارشنبه و روزهای پنجشنبه و جمعه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و وزش باد، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شدت بارش از عصر روز پنجشنبه تا پنجشنبه شب بیشتر است و تا روز شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم اضافه کرد: افزایش ابر همراه با رگبار پراکنده و وزش باد و احتمال گرد و خاک برای شنبه مورد انتظار است.

قاضی با بیان اینکه دمای هوا طی چند روز آینده به تدریج کاهش پیدا می‌کند، اظهار کرد: بیشترین کاهش دما در روز جمعه مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: دمای هوا امروز و فردا یک تا دو درجه و برای روز جمعه تا پنج درجه کاهش پیدا می‌کند.

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم کمترین میزان دما برای امشب، پنج‌شنبه و جمعه را 22 درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: بیشترین دما برای امروز 35 درجه و برای دو روز آینده به ترتیب 33 و 29 درجه خواهد بود.

قاضی کمینه و بیشینه دما برای روز شنبه را به ترتیب 21 و 29 درجه اعلام کرد و ادامه داد: پدیده غالب در این روزها رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد و گرد و خاک خواهد بود.

وی سمت وزش باد را شرقی اعلام کرد و گفت: با افزایش سرعت وزش باد سمت باد به غربی تغییر پیدا می‌کند.

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم با اشاره به سرعت وزش باد در این روزها اظهار کرد: سرعت وزش باد در این روزها 45 تا 65 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com