کد خبر ۳۰۵۶۵ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۳
معاون فنی مرکز بهداشت استان قم:

۴۱ مرکز و ۱۳۸ پایگاه طرح تحول سلامت در قم را اجرا می‌کنند

مسعود جعفر اسماعیلی معاون فنی مرکز بهداشت استان قم اظهار داشت: در گذشته ۲۰ مرکز و ۵۰ پایگاه در استان قم فعال بود که به منظور ارائه خدمات طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت این تعداد به ۴۱ مرکز و ۱۳۸ پایگاه افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مسعود جعفر اسماعیلی در نشستی خبری که ظهر پنجشنبه در مرکز بهداشت استان قم برگزار شد، اظهار داشت: غربالگیری جمعیت هدف طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت از ابتدای تابستان سال گذشته آغاز و تا بهار امسال ادامه داشت که در مرحله اول حاشیه شهر قم در مرحله دوم بخش‌های اطراف و در مرحله سوم نیز هسته مرکزی شهر قم در مجموع به تعداد یک میلیون نفر سرشماری انجام شد و پرسشنامه‌ها نیز در حال انتقال به سامانه است.

وی ابراز داشت: در گذشته ۲۰ مرکز و ۵۰ پایگاه در استان قم فعال بود که به منظور ارائه خدمات طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت این تعداد به ۴۱ مرکز و ۱۳۸ پایگاه افزایش یافت.

معاون فنی مرکز بهداشت قم افزود: در طی این مدت ۸۰ مناقصه و ۵۰۰ پاکت مناقصه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی استان ارسال شد و در کمیسیون‌های مناقصات مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و پیمانکاران نیز به عنوان همکار در ارائه خدمات بهداشتی مشخص شدند و ۳۰۰ نیروی کار نیز در این عرصه آموزش‌های لازم را دیده‌اند و آماده ارائه خدمات می‌باشند.

جعفر اسماعیلی ادامه داد: تا ۱۵ مهرماه ۷۵ درصد مراکز. پایگاه‌های مرکز بهداشت خدمات طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت را ارائه می‌دهند و پوشش کامل در این طرح تا آذرماه سال جاری محقق خواهد شد.

تشکیل پرونده برای خانواده‌ها

وی عنوان کرد: در طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت در واقع پرونده‌ای برای خانواده‌ها تشکیل خواهد شد و سلامت خانواده از زمان قبل از ازدواج تا زمانی که مبتلا به بیماری شده‌اند ادامه خواهد یافت.

معاون فنی مرکز بهداشت قم با بیان اینکه طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت طرحی عظیم است، افزود: اگر مشارکت‌های مردمی در این زمینه نباشد و مردم همکاری خوبی با مجریان طرح نداشته باشند نمی‌توانیم توفیقات چندانی در اجرای آن داشته باشیم.

وی ابراز داشت: در طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت ۱۱ بسته خدمتی تعریف شده است که هدف اصلی آن در حقیقت پیشگیری و ارائه آموزش‌های لازم به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف است.

جعفر اسماعیلی گفت: پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها در دوران کودکی مهم است و متأسفانه امروز اکثر جامعه از دندان‌های پوسیده رنج می‌برند که در این طرح دوبار دانش آموزان مقطع ابتدایی مورد معاینه قرار می‌گیرند و اقدامات لازم در راستای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌هایشان صورت می‌گیرد.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com