کد خبر ۳۰۶۵۰ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۰
معاون عملیات سپاه علی بن ابی طالب خبر داد؛

نمایش جدیدترین تجهیزات جنگی در رژه نیروهای مسلح قم

معاون عملیات سپاه علی بن ابی طالب با اشاره به برگزاری رژه نیروهای مسلح با حضور 40 یگان سپاه، بسیج، ناجا و ارتش، گفت: همچنین رژه یگان‌های محمول که آخرین دستاوردهای تجهیزاتی، ارتباطی، اپتیکی و راداری برگزار و به نمایش خواهد گذاشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سرهنگ علیرضا ظهرابی معاون عملیات سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات فرماندهی این سپاه برگزار شد، با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس از برگزاری رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور ساعت 8 صبح در حد فاصل خیابان سمیه و بسیج خبر داد.


وی افزود: در این رژه 40 یگان از نیروهای مسلح استان اعم از سپاه، بسیج ، ناجا و ارتش برگزار خواهد شد، همچنین رژه یگان های محمول که آخرین دستاوردهای تجهیزاتی، ارتباطی، اپتیکی و راداری برگزار و به نمایش خواهد گذاشته شد.


معاون عملیات سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم با بیان این که آنچه وضعیت امسال نیروهای مسلح را از سال های گذشته متمایز می کند تنوع تجهیزات است، اظهار داشت: تجهیزاتی که تا کنون از طریق رسانه ها تست و آزمایش های استاتیکی و دینامیکی آن ها مشاهده شده ان شاء الله توسط یدک کش ها حمل و معرفی خواهد شد.


وی ادامه داد: امسال به عنوان کاری جدید از تعدادی نوجوانان و نونهالان در امر رزم یا سلاح انفرادی و مهارت سلاح کشی استفاده می شود، بیشتر به دنبال این هستیم که اقتدار، انضباط، سلامت و نمایش قدرت نیروهای مسلح استان ظهور و بروز پیدا کند.


سرهنگ ظهرابی با بیان این که برگزاری چنین رزمایش هایی سبب دلگرمی امت حزب الله و خاری در چشم دشمنان است، ابراز داشت: سخنران مراسم رژه حجت الاسلام والمسلمین اعرافی امام جمعه قم است.


وی به تشریح نقش تأثیرگذار سپاه استان قم در دوران دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: سپاه استان قم در دوران دفاع مقدس با شکل گیری تیپ 17 حضرت مصومه(س) و سپس لشکر 17 علی بن ابی طالب با فرماندهی علمدار شهید استان مهدی زین الدین در مجموعه عملیات های دفاعی، آفندی و پدافندی نقش مؤثری داشته است.


معاون عملیات سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم خاطرنشان کرد: در بسیاری از عملیات ها لشکر 17 علی بن ابی طالب(ع) به عنوان لشکر خط شکن مورد توجه فرماندهان دوره دفاع مقدس قرار می گرفت؛ اگر کتاب ها و خاطرات مرور شود نام لشکر 17 علی بن ابی طالب(ع) همانند سایر لشکرها و تیپ های سپاه پاسداران می درخشد.


وی اضافه کرد: این لشکر تأثیرگذاری قابل توجهی در دوران دفاع مقدس داشته است، در دوران دفاع مقدس آنچه که مأموریت اصلی نیروهای سپاه و بسیج به شمار می رفت عملیات های آفندی بود که در این عملیات ها به ویژه در خط شکنی نقش مؤثری داشته است؛ این لشکر در غالب عملیات های تعاقب حضور داشته است.

منبع : رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com