کد خبر ۳۰۶۳۶ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۵

اعمال قانون راننده متخلف و تقدیر از راننده قانون‌مدار توسط سردار امیری

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه رزمایش پلیس راهور قم با اعمال قانون یک راننده ‏متخلف و تقدیر از راننده قانون مدار، مصادیق تخلفات رانندگی حادثه ساز را متذکر شد.‏

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، رزمایش پلیس راهور قم ظهر امروز با حضور سردار موسی امیری جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در محل عوارضی قم تهران برگزار شد.

در این رزمایش که با حضور سردار مهماندار معاون عملیات پلیس راهور و سرهنگ اردشیر جمشیدی‌راد رئیس پلیس راه استان قم برگزار شد، دستگاه‌های حاضر در این رزمایش از جمله راهداری، هلال‌احمر، اورژانس، امدادخودروها و... آمادگی خود را به نمایش درآوردند و آخرین هماهنگی‌ها برای روزهای پایانی تعطیلات تابستانی در این استان را انجام دادند.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا پس از حضور در مراسم تشریفات نظامی و بازدید از بخش‌های رزمایش، به بخش کنترل دوربین‌های هوشمند رفته و از نزدیک بر روند ثبت تخلفات رانندگی نظارت کرد.

سپس به دستور سردار امیری خودرویی که در همان لحظه تخلف سرعت غیر مجاز داشت متوقف شده و پس از گفت‌و‌گو و بیان تذکرات لازم توسط ماموران اعمال قانون شد.

همچنین در ادامه جانشین رئیس پلیس راهور ناجا خودرویی را که با رعایت قوانین و سرعت مجاز رانندگی می‌کرد را متوقف کرده و این راننده قانون‌مدار را مورد تقدیر قرار داد.

افزایش سه درصدی تلفات رانندگی در قم

امیری در حاشیه این برنامه  با بیان اینکه در دنیا استفاده از تکنولوژی دوربین‌های هوشمند برای ثبت تخلفات رانندگی موفق بوده است، گفت: به منظور کنترل مسافرت‌ها در حال افزایش سیستم‌های هوشمند هستیم که استان قم مستعد استفاده بیشتر از این تکنولوژی است.

وی با تاکید بر اینکه قم جزو اولویت‌های ما در افزایش استفاده از این سیستم هوشمند است، اظهار کرد: خستگی و خواب آلودگی سهم بالایی را در واژگونی خودروها در قم به خود اختصاص داده است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از افزایش سه درصدی تلفات رانندگی در پنج ماهه گذشته در قم خبر داد و افزود: این افزایش تلفات به دلیل حجم بسیار بالای تردد در قم است اما با این حال امید می‌رود در 6 ماهه دوم سال این موضوع جبران شود.

امیری در پایان توصیه‌ای به رانندگان کرد و گفت: با توجه به اینکه دلیل اصلی تلفات در تصادفات و واژگونی خودروها خستگی و خواب آلودگی است، یکنواخت رانندگی نکنید و پس از هر دو ساعت رانندگی چند دقیقه‌ای استراحت کنید تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com