کد خبر ۳۰۷۲۳ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۸
در پی قبح‌شکنی صورت گرفته در دانشگاه صنعتی قم؛

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی‌ قم حاضر به پاسخگویی نشد!

در پی اتفاقات اخیر و قبح‌شکنی صورت گرفته در دانشگاه صنعتی قم که اعتراض تشکل‌های انقلابی را در پی داشت، معاون فرهنگی دانشگاه حاضر به پاسخگویی به سوالات نشد و اظهار داشت:تا اعلام نظر شورای هیأت نظارت در مورد ماجرا مصاحبه نمی کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، در پی اتفاقات رخ داده در روز استقبال و ثبت نام دانشجویان ورودی جدید دانشگاه صنعتی قم و قبح شکنی و انتشار عکس افراد ممنوع التصویر و همچنین سکوت مسئولین دانشگاه در این خصوص، تشکل های انقلابی دانشگاه صنعتی قم از جمله بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی اعتراض خود را نسبت به این اقدام اعلام کردند.

در همین راستا با خبر شدیم که معاون فرهنگی دانشگاه از تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم شکایت کرده و به همین منظور برای اطلاع از کم و کیف ماجرا، طی تماسی با معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی قم، جویای روند ماجرا و وقایع شدیم.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی قم در پاسخ به این سوال که دلیل شکایت از جامعه اسلامی دانشجویان چه بوده است و این روند به کجا رسیده است، گفت، فعلا تا اعلام نظر شورای هیأت نظارت در مورد ماجرا مصاحبه نمی کنم و بعد از اعلام نتیجه شورای نظارت هم، احتمالا مصاحبه نخواهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که اصل قضیه چه بوده است و چرا این قبح شکنی در دانشگاه صورت گرفته است، نیز پاسخی نداد و گفت که مصاحبه نمی کند.

پیش از این نیز سید محمدرضا حسینی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: شهر مقدس قم و حرم کریمه اهل بیت (س) حساسیت های فرهنگی و مذهبی خاص خود را دارد که بر مسئولین استان لازم است با درک صحیح از شرایط این شهر ، در حراست از این ارزش ها کوتاهی نکنند.

وی افزود: شایسته است کسانی که کلام خود را با نام رهبر انقلاب موجه می کنند، دغدغه های فرهنگی مد نظر رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار دهند و نسبت به مسائل اخلاقی و اجتماعی جامعه عنایت ویژه داشته باشند.

حسینی خاطرنشان کرد: از آزادی بیان و تضارب آرا استقبال می کنیم؛ اما بر سر اصول و ارزش های خود با کسی مسامحه نمی کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: فتنه ۸۸ خط قرمز ماست و بر سر این خط قرمزها با کسی معامله نمی کنیم و اگر کسانی هستند که بنا دارند با فریب کاری سران فتنه را از گناهان مرتکب شده تطهیر کنند، مواظب باشند که فرزندان رهبر انقلاب هوشیارند و نمی گذارند دانشگاه صحنه زور آزمایی متقلبان مدعی تقلب شود.

دبیر کمیته دانشجویی ستاد استقبال، در آستانه بازگشایی دانشگاه و استقبال از دانشجویان ورودی جدید با اشاره به اینکه شهر خون و قیام به عنوان خواستگاه انقلاب، اقتضائات سیاسی خاص خود را دارد، افزود: بسیج دانشجویی و نیروهای ارزشی اجازه نمی دهند عده ای که در ادبیات سیاسی ملت، عنوان فتنه گر را گرفته اند، سر از زباله دان تاریخ بیرون آورند و در صحنه سیاست عرض اندام کنند.

رئیس شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم در توصیه خود به تشکل های دانشجویی بیان داشت: همه جریان های دانشجویی به ویژه تشکل ها با حفظ روحیه آرمان گرایی و مطالبه گری باید افکار عمومی جامعه را به سمت انقلاب و آرمان های امام راحل عظیم الشأن رهنمون باشند و با زیرکی مراقب باشند بازیچه دست احزاب و سیاست بازان قرار نگیرند.

در این بین خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم با بی‌اهمیت دانستن اقدامات خلاف قانون یک تشکل دانشجویی افراطی این دانشگاه در پخش تصاویر فردی که ممنوع‌التصویر‌است گفت: مسئله حادی رخ نداده و تصاویر پخش‌شده توسط این تشکل در سطح کشور وجود دارد.

وی با ارائه تفسیر خود از مصوبه شورای عالی امنیت ملی دراین‌باره گفت: این ممنوع‌التصویری مخصوص رسانه‌هاست نه جاهای دیگر!

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مقام معظم رهبری بارها بر روی علمی بودن محیط دانشگاه‌ها و پرهیز از سیاسی‌کاری تأکید کرده و فرموده‌اند: تبدیل‌شدن دانشگاه‌ها به باشگاه‌های سیاسی سم مهلک حرکت علمی است.

به‌هرحال انتظار می‌رود نمایندگان مردم قم در مجلس و همچنین اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی جلوی این اقدامات سیاسی و ناهنجار دانشگاه صنعتی قم را بگیرند و اجازه ندهند که این دانشگاه به جولانگاه سیاسی افراد تبدیل شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com