کد خبر ۳۰۷۲۶ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۴
آیت‌الله سبحانی:

دعای عرفه سراسر توحید است

یکی از مراجع تقلید گفت: دعای عرفه سرتاسر توحید است و از ابتدا تا انتها بشر را به خدا متوجه می‌کند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: خدا به وسیله پیامبر اکرم(ص) احکام را فرستاده، بنابراین باید به آن عمل کنیم.

وی با اشاره به فرازی از دعای عرفه گفت: جهان در عین حال که نور است حاکی از نور بالاتر دارد، اگر انسان از روی فطرت خدا را پیدا کند، نیازی به مظاهر نیست.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید در قلب انسان دوستی خدا باشد و همه چیز دوستی و محبت خدا را دربرگیرد و محبوب اول خدا باشد.

وی با بیان اینکه معتقدیم که خداشناسی فطری یا استدلالی و عقلی است گفت: اغلب می‌توان افراد را از طریق فطرت به خدا دعوت کرد، کسانی که در مسیر عرفان قدم برداشتند بیان می‌کنند اگر بخواهیم با برهان خدا را پیدا کنیم، مانند این است که با شمع بخواهیم آفتاب را پیدا کنیم.

سبحانی ادامه داد:‌ این امر به این معنا نیست که به برهان توجه نکنیم، برای گروهی فطرت و برای گروهی دیگر برهان کاربرد دارد.

وی با اشاره به اهمیت دعای عرفه گفت: دعای عرفه سرتاسر توحید است و از ابتدا تا انتها بشر را به خدا متوجه می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به وضعیت کشورهای اسلامی یادآور شد:‌ وهابیت آدم‌کش این مصیبت را درست کرده و میلیون‌ها نفر را آواره کردند و به نام اسلام کشورهای اسلامی را با خاک یکسان می‌کنند، این حرکت آنها زننده است و می‌گویند ما موحد بوده و شما مشرک هستید در حالی که برعکس است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com