کد خبر ۳۰۴۹۶ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۸
آیت‌الله سبحانی تاکید کرد

برنامه‌ریزی برای حضور عالمان در شهرها

یکی از مراجع تقلید گفت: نباید اجازه دهیم زمینه برای فعالیت دشمن آماده و فراهم شود، این مسئله جنبه دینی و سیاسی دارد و در چنین شرایطی وجود عالم، آگاه، دشمن‌شناس و عقیده‌شناس ارزش بالایی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: شیعه را یتیم فرض می‌کند زیرا دسترسی به امام و پیشوا نداشتند و نمی‌توانستند از حضرت استفاده کنند، در چنین شرایطی ارزش این عالم بالاتر از ارزش هزار عابدی است که تنها در خانه و کار خودش مشغول عبادت است.

وی خاطرنشان کرد: عابد تنها در فکر خودش است ولی عالم علاوه بر اینکه به اعمال خودش فکر می‌کند، به فکر دیگران نیز هست.

این مرجع تقلید عنوان کرد:‌ کسانی که در حوزه قم، مشهد و نجف و حوزه‌های دیگر مشغول تحصیل هستند، مقام آنها تا این اندازه بالا است، البته به شرطی که چیزی که فرا گرفتید، به دیگران بیاموزید.

وی با اشاره به وضعیت برخی شهرها گفت: برخی از شهرها از عالم خالی شده زیرا برنامه‌ریزی صحیح نبوده است، بنابراین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی صورت گیرد که عالمان در شهرها حضور داشته باشند.

سبحانی یادآور شد: نباید اجازه دهیم زمینه برای فعالیت دشمن آماده و فراهم شود، این مسئله جنبه دینی و سیاسی دارد و در چنین شرایطی وجود عالم، آگاه، دشمن‌شناس و عقیده‌شناس دارای ارزش بالایی است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com