کد خبر ۳۰۷۴۹ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۸
همزمان با عید قربان

20 اکیپ اداره‌کل دامپزشکی قم بر ذبح دام‌ها نظارت خواهند کرد

مدیرکل دامپزشکی استان قم از فعالیت 20 اکیپ ثابت و سیار همزمان با روز عید قربان در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مهدی رفیعی‌ با اشاره به فرا رسیدن روز عید سعید قربان گفت: در این روز 15 اکیپ سیار و پنج اکیپ ثابت بر ذبح بهداشتی دام‌های نذری نظارت خواهند کرد.

وی افزود: 39 نفر از پرسنل اداره‌کل دامپزشکی استان قم از ساعت 6 تا 13 به صورت رایگان بر ذبح دام‌های نذری نظارت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به محل پایگاه‌های ثابت در این روز اظهار کرد: این اکیپ‌ها در اداره‌کل دامپزشکی استان، دو کشتارگاه دام شهرداری و پرتو و دو تا از بخش‌های استان مستقر هستند.

رفیعی با اعلام اینکه 9 مرکز عرضه دام زنده با همکاری شهرداری در این روز فعالیت می‌کنند بیان کرد: در چهار نقطه شامل دو کشتارگاه و دو منطقه داخل شهری علاوه بر امکان خرید امکانات ذبح، شست‌و شوی لاشه و قطعه‌بندی نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: این مناطق شامل کشتارگاه دام شهرداری واقع در ابتدای جاده اراک، سه راهی خرمشهر، کشتارگاه پرتو واقع در کیلومتر 12 جاده قم – جعفریه، میدان رسالت و خیابان جمهوری می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم در خصوص نظارت در بخش‌های استان ابراز کرد: پرسنل این اداره‌کل در مراکز بخش‌های کهک، جعفریه و خلجستان مستقر هستند.

رفیعی با بیان اینکه تیم‌های سیار در تمام نقاط شهر پیش‌بینی شده‌اند تاکید کرد: شهروندان برای ذبح دام‌های نذری خود به کشتارگاه‌ها و مراکز اعلام شده‌ای که دارای امکانات ذبح هستند مراجعه کنند.

وی یادآور شد: در صورتی که همشهریان تمایل به ذبح دام داخل منازل خود داشته باشند می‌توانند با شماره 1512 اداره‌کل دامپزشکی تماس بگیرند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم در خصوص ذبح لاشه‌ها اظهار کرد: ذبح دام‌ها و قطعه‌بندی و خرد کردن لاشه با دستکش انجام و از آلودگی لاشه با خاک و ... جلوگیری کرده و بهتر است گوشت تا 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف شود و در صورتی که تصمیم به استفاده قبل از 24 ساعت دارند اگر خوب بپزد مشکلی ایجاد نمی‌کند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com