کد خبر ۳۰۷۷۱ انتشار : ۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۹
امام جمعه قم :

حادثه منا نمایانگر بی‌لیاقتی آل سعود در اداره حرمین شریفین است / آل سعود تنها به فکر جلب رضایت آمریکا و صهیونیست است

امام جمعه قم با اشاره به اینکه حادثه منا نمایانگر بی‌لیاقتی آل سعود در اداره حرمین شریفین است، گفت: آل سعود تنها به فکر جلب رضایت آمریکا و صهیونیست است و به فکر مسلمانان نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهارداشت: عمر انسان نعمت بزرگ خداوند است که برای ماموریت خاص عبادت و بندگی به رایگان در اختیار ما قرار داده شده است و باید از آن استفاده صحیح داشته باشیم.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) افزود: عمر انسان در بسیاری از ساعات روز در کارهای مختلف از بین می‌رود و بخش کوچکی از آن به عبادت پرداخته می‌شود. باید دید با این برنامه روزانه می‌توان به سعادت اخروی رسید یا خیر.

امام جمعه قم گفت: پیامبر اکرم (ص) در حدیث مفصلی خطاب به اباذر فرمودند: «در هزینه کردن عمر خود سختگیر‌تر از هزینه کردن مال خود باش». برخی عمر خود را هدر می‌دهند. باید از عمر خود برای تحصیل سعادت و کسب رضایت خداوند استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ساختمانی که از اساس سست باشد تا ‌‌نهایت اینگونه می‌ماند. بنای فکری انسان هم اگر اینگونه بنا شود تا ‌‌نهایت بی‌اساس می‌ماند.

آیت الله سعیدی با اشاره به تفسیر آیاتی از قرآن کریم عنوان کرد: انسان نباید به دنبال کسب مال ادعای دینداری و انقلابی بودن داشته باشد. بادیه نشین‌های زمان پیامبر (ص) هم که در قرآن به داستان آن‌ها اشاره شده چنین اشتباهی انجام دادند. خوب بود به این موضوع که ایمانشان بر اثر فقر بوده است اعتراف می‌کردند؛ اما آن‌ها کاری اشتباه‌تر انجام دادند. زمانی که خداوند دروغ آن‌ها را برملا کرد نزد پیامبر (ص) آمدند و قسم دروغ خوردند. خدا به پیامبر اکرم (ص) خطاب کرد به این بادیه نشین‌ها بگو خداوند عالم بر آسمان‌ها وزمین است و دروغ آن‌ها برملا شده است.

امام جمعه قم تصریح کرد: این افراد می‌خواستند با خدا و مومنان خدعه کنند اما خبر نداشتند که با خود خدعه می‌کنند. مومن دارای علائم و نشانه‌هایی است که باید آن‌ها را بیاموزیم. با صرف ادعا نمی‌توان گفت شخصی انقلابی و مومن است. خداوند بنده‌هایی که ادعای ایمان دارند امتحان می‌کند و این سنت خداوند است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در خطبه دوم نماز جمعه امروز قم خاطر نشان کرد: امسال سعودی‌ها حج خونینی برای مسلمانان رقم زدند. چنین شروع و خاتمه‌ای در حج تاکنون وجود نداشته است و به دلیل بی مدیریتی سعودی این اتفاقات رخ داد.

وی اظهارداشت: سعودی‌ها 80 سال سابقه در این زمینه داشتند اما نشان دادند هنوز برای مدیریت مسجدالحرام لیاقت ندارند. سال گذشته 20 میلیون نفر در روز اربعین در عراق جمع شدند و هیچ اتفاقی برای شیعیان نیفتاد اما سعودی نتوانست 2 میلیون نفر را مدیریت کنند.

آیت الله سعیدی افزود: تولیت و اداره مسجد الحرام کار سختی است و خداوند در قرآن فرموده است تنها متقین می‌توانند تولیت رابه عهده داشته باشند. سوء مدیریت در آل سعود نشانه بی تقوایی است. آل سعود فقط به فکر جلب رضایت آمریکا است و به فکر رضایت خداوند نیست.

امام جمعه قم تصریح کرد: کشتار بیش از 400 زائر ایرانی در وقایع سال 66 در مکه و دو حادثه سقوط جرثقیل و حادثه منا در حج امسال گویا‌ترین شاهد برای این است که آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) بیان کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد آمدن شاهزاده عیاش سعودی در مسیر مخالف حرکت حجاج که همراه پلیس در حال حرکت بوده سبب مسدود شدن مسیر حجاج شده است. سعودی به دنبال مخفی کردن این موضوع است اما باید بدانند هرگز نمی‌توانند از این حادثه شانه خالی کنند.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه آل سعود نمی‌تواند مراسم حج را اجرا و مدیریت کند خاطر نشان کرد: در سال 66 هم امام خمینی (ره) این را فرمودند. جهان اسلام باید یکصدا طرحی را برای اداره حرمین شریفین به جهان عرضه کنند.

وی گفت: فاجعه دیروز غمی جانکاه برای همه ما داشت. مقام معظم رهبری ضمن تسلیت این مصیبت بزرگ به حضرت ولی عصر (عج) و بازماندگان در کشور سه روز عزای عمومی اعلام کرده و خواستار پیگیری این حادثه شدند.

امام جمعه قم تصریح کرد: جانباختگان این حادثه میهمان خداوند هستند اما این ننگ فقط برای آل سعود باقی ماند. امروز صهیونیست قبله اول مسلمانان را هتک می‌کند آل سعود قبله دوم را. آل سعود برای جلب رضایت آمریکا مردم یمن را به خاک و خون می‌کشند و به فکر مسلمانان نیستند.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com