کد خبر ۳۰۸۹۵ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۹
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم:

موزه تاریخی قم راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم از راه‌اندازی موزه تاریخی قم برای رده سنی کودک و نوجوان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محسن ربانی بعد از ظهر امروز در بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از مرکز شماره یک این کانون اظهار کرد: در حال حاضر 12 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قم فعال هستند.

وی افزود: 9 کانون به صورت ثابت فعالیت دارند و دو کانون روستایی نیز در بخش‌های کهک و مرکزی فعال هستند و یک مرکز نیز به عنوان کتابخانه پستی آثار درخواستی کودکان و نوجوانان عضو کانون را برای آنها ارسال می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با بیان اینکه شخصیت انسان تا سن 16 سالگی شکل می‌گیرد، گفت: تربیت و سلامت فکری و روحی این گروه برای ما اهمیت بسیاری دارد.

ربانی با اشاره به اینکه حدود 14 هزار نفر عضو کانون‌های پرورش فکری در استان هستند، ادامه داد: اعضای کانون رده سنی 6 تا 16 سال را در برمی‌گیرد و این جمعیت بسیار آسیب‌پذیر هستند.

وی یادآور شد: فعالیت‌های فرهنگی اولویت ما در کانون‌های پرورش فکری است تا از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری به عمل بیاوریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم از راه‌اندازی موزه تاریخی قم خبر داد و افزود: این موزه در آینده‌ای نزدیک برای مخاطبان رده سنی کودک و نوجوان در مجتمع پردیسان احداث خواهد شد.

ربانی یادآور شد: می‌توانیم از دستاوردهای اداره‌کل میراث فرهنگی بهره ببریم، البته در این زمینه نیازمند همکاری این اداره‌کل هستیم.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com