کد خبر ۳۰۲۹۹ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۷
سرپرست مرکز فناری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم خبر داد

اجرای پروژه فیبر نوری شهرداری قم تا پایان سال

سرپرست مرکز فناری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: پروژه فیبر نوری شهرداری قم با جدیدترین روش در قم در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی ملکلی با اشاره به اجرای پروژه فیبر نوری شهرداری قم اظهار کرد: سال 91 این کار به صورت پایلوت دو کیلومتری صورت گرفت و سه ساختمان شهرداری را از این طریق به هم متصل کردیم.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم افزود: با اجرای این طرح کل شهر قم از طریق فیبر نوری به هم متصل شده است و ارتباط کامل بین ساختمان‌های شهرداری به اضافه تمامی تقاطع‌ها و چهارراه‌ها برقرار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دوربین‌های کنترل ترافیک برای تقاطع‌ها و سنسورهای کنترل ترافیک از این طریق فعال و برای ساختمان‌ها هم از اتصال شبکه عظیم شهرداری استفاده شد.

ملکلی از اتمام این پروژه تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: اجرای این پروژه هشت ماه به طول خواهد انجامید و تا پایان سال کل مسیر ذکر شده به بهره‎برداری می‌رسد.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه این پروژه به جدیدترین روش روز دنیا اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این روش FTTX است و جدیدترین روش روز دنیا محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در این روش حداقل خرابی به آسفالت می‌رسد و عرض حفاری چهار تا هشت سانتیمتر و عمق آن حدود 50 سانتی‌متر است، در حالی که در روش سنتی عرض 50 تا 150 سانتیمتر دارد و خسارت زیادی به آسفالت می‌رساند.

ملکلی به سرعت‌پذیری این روش اشاره کرد و ادامه داد: این روش سرعت و توسعه‌پذیری بالایی دارد و به راحتی می‌توان این شبکه را توسعه داد.

وی ادامه داد: به طور مثال در روش سنتی یک کابل نصب می‌شود و ظرفیت توسعه ندارد، ولی در این روش جدید داکت نصب می‌شود و این داکت ظرفیت بیش از 700 رشته فیبر نوری را دارد.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به اهداف این پروژه گفت: هدف اصلی افزایش و بهبود کیفیت سرویس‌دهی به مردم است و وقتی ارتباطات ساختمان‌ها و شبکه قوی‌تر شود خدمات با کیفیت عالی ارائه می‌شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com