کد خبر ۳۰۹۰۳ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۵
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

فاجعه منا سند روشنی برای اثبات بی‌کفایتی آل‌سعود

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور حادثه منا را گواهی بر بی‌کفایتی مسئولان سعودی برگزارکننده حج دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمودرضا جمشیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: حادثه‌ای که در روز عید قربان که از اعیاد بزرگ مسلمین است اتفاق افتاد و سبب کشته‌شدن بیش از 2هزار مسلمان شد حادثه‌ای دلخراش و ناگوار بود که آلام این مصیبت به زودی قابل تسکین نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: درست است که طبق روایات و احادیث کسانی که در حال انجام مناسک حج از دنیا بروند در قیامت از درجات رفیعی برخوردار هستند اما فقدان آن‌ها برای عموم امت اسلامی به‌ویژه خانواده‌های این عزیزان بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

وی با اشاره به علل پدید آمدن این حوادث گفت: حادثه منا دومین حادثه و فاجعه امسال در مناسک حج بود که برای مسلمانان اتفاق افتاد و این حوادث و فجایع یک سند گواه و روشن برای اثبات بی‌کفایتی مسئولان برگزار‌کننده حج است که نتوانستند به وظایف خود عمل کنند.

جمشیدی افزود: درست است که کعبه مقدس و مزار نبی مکرم اسلام در کشور عربستان قرار دارد اما این دو مکان مقدس متعلق به تمامی مسلمانان است و باید به نحوی که شایسته مسلمانان است، اداره شود تا ما شاهد فجایع و مشکلاتی از این قبیل نشویم.

وی با تاکید بر بی‌کفایتی مسئولان برگزار‌کننده حج گفت: مسئولان برگزار‌کننده حج و مسئولان حکومتی سعودی باید مسئولیت این اتفاق ناگوار را برعهده بگیرند و از تمام مسلمانان جهان به علت کوتاهی از وظایف خود عذرخواهی کنند.

جمشیدی همچنین با تاکید بر لزوم همفکری و همکاری کشور‌های اسلامی و سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: کشورهای اسلامی و سازمان همکاری‌های اسلامی باید راهکارهایی را ارائه داده و مواضع رسمی خود را اعلام کنند تا در آینده شاهد چنین اتفاقات و فجایع دلخراشی برای حجاح نباشیم.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com