کد خبر ۳۰۰۴۲ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۸
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

تقویت پایه علمی طلاب ماندگاری حوزه علمیه را افزایش می‌دهد‌

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه خواهران گفت: هر چه پایه علمی طلاب تقویت شود ماندگاری حوزه‌های علمیه افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی پیش از ظهر امروز در اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران که در مجتمع فرهنگی آموزشی نرجس خاتون (س) جمکران برگزار شد، با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) در مورد مقابله با هوا و هوس اظهار داشت: براساس روایات عقل انسان تا 40 سالگی رشد می‌کند و بعد از 40 سالگی باید انسان از عقل خود استفاده و از تجربه‌های دیگران بهره جوید تا اینکه بتواند با هوای نفس خود مقابله و با حلم خود خلل‌های عقل را بپوشاند.

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه خواهران بابیان اینکه همه طلاب حوزه علمیه باید به‌دنبال سربازی حضرت ولی‌عصر (عج) باشند، گفت: باید حوزه‌های علمیه برادران و خواهران همواره افرادی عالم و مجاهد تربیت کنند و به‌دنبال این هدف باشند.

جمشیدی با اشاره به اینکه باید انسان تلاش خود را در مسیر الهی قرار دهد، گفت: اولین رسالت و مسئولیت دائمی طلاب حوزه‌های علمیه حفظ امانتی است که به‌عهده آن‌ها قرار داده‌شده است و این امانت حفظ «حوزه علمیه» است.

وی با تأکید براینکه باید به فکر ارتقاء حوزه‌های علمیه بود، خاطرنشان کرد: صاحب این امانت در درجه اول حضرت ولی‌عصر (عج) است و باید برای حفظ این امانت برنامه‌ریزی کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: ارتقاء محتوایی علاوه بر ارتقاء کمی باید در دستور کار حوزه علمیه قرار گیرد و افزایش کمیت میزان پذیرش را بالاتر می‌برد، البته باید گفت که ارتقاء کیفیت مقدم بر کمیت است؛ هم در بخش ارتقاء کمی و هم کیفی باید برنامه داشت. هر‌چه پایه علمی طلاب افزایش و تقویت شود به معنای راز ماندگاری حوزه‌های علمیه است و با این اقدام دایره انتخاب خود را بالاتر می‌بریم.

جمشیدی بابیان اینکه باید درزمینه انگیزه‌ها، روابط فرهنگی، ساختارهای آموزشی و پژوهش برنامه داشت، افزود: ستاد مرکزی به دنبال واگذار کردن وظایف به مراکز استان‌ها است و باید کارهایی که در حوزه‌های علمیه  استان‌ها می‌توان انجام داد تفویض اختیار کرد.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com