کد خبر ۳۰۹۶۱ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵

آیت الله نوری همدانی خواستار تسریع در انتقال پیکر جان باختگان منا شد

یت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید خواستار همکاری دولت عربستان و تسریع در انتقال پیکر جان باختگان فاجعه منا به کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در پایان درس خارج فقه خود با انتقاد از دولت سعودی بابت عدم اطلاع رسانی مناسب از آمار کشته شدگان اظهار داشت: آن ها ابتدا عنوان کردند که 700 نفر کشته شده اند و فاجعه منا نوعی قضا و قدر است اما بعد اعلام کردند که چهار هزار نفر کشته شده اند و اکنون نیز اجازه انتقال جسدهای جان باختگان را نمی دهند.
وی بیان داشت: آل سعود گمان می کند اگر پیکرهای پاک کشته شدگان ایرانی به کشور ما انتقال یابد عداوت ایرانی ها از آن ها بیشتر می شود.
این مرجع تقلید ابراز داشت: آل سعود می خواهد مانع از آن شود که ایرانی ها بر سر قبور کشته شدگان فاجعه منا رفته و شقاوت آل سعود بار دیگر در ذهن ایرانی ها مسجم شود.
وی اظهار داشت: انتقال پیکر جان باختگان، تشییع و تدفین آن ها از موضوع هایی است که باعث معرفی آل سعود در بین مردم ما می شود.
فاجعه منا پنجشنبه هفته گذشته همزمان با روزعید قربان و هنگام حرکت زایران برای رمی جمرات بر اثر سوء مدیریت و بی کفایتی مسوولان سعودی رخ داد.
در این فاجعه دلخراش بیش از چهار هزار و 700 زایر کشته، مفقود و مصدوم شده اند.
شمار جان باختگان ایرانی این فاجعه، 239 تن و تعداد مفقودان نیز 241 نفر اعلام شده است .
امسال 64 هزار زایر ایرانی راهی عربستان شده بودند.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com