کد خبر ۳۲۷۳۴ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۹
آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کرد

لزوم تشکیل گروهی برای اجرای دستورات قرآن در جامعه

یکی از مراجع تقلید گفت: خادمان قرآن باید یک گروه متشکل از افراد موجه، مبارز و عالم تشکیل دهند که با عنوان امر به معروف و نهی از منکر در پی اجرای دستورات قرآن کریم در جامعه باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار با اعضای ستاد اجرایی مسابقات مدهامتان گفت: توجه به قرآن در زمینه مسائل فقهی کمرنگ است به عنوان مثال تمام فقها جهاد را به سه دسته تقسیم کرده‌اند در حالی که حضرت امام (ره) با توجه به آیات قرآن هشت نوع جهاد معرفی کرده‌اند.

وی افزود: توجه ویژه مرحوم امام(ره) به قرآن به این دلیل بود که ایشان نه تنها یک فقیه عالیقدر بلکه عارف و مفسر نیز بودند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: قرآن کریم در روایات به عنوان بهار فقها معرفی شده و این برای ما مطلب قابل توجهی است که باید نگاهمان به قرآن کریم همچون نگاه حضرت امام(ره) باشد.

وی با بیان اینکه باید به دنبال عمل به قرآن باشیم ابراز کرد: شما در راه باعظمتی قدم گذاشته‌اید اما بدانید که در کنار ترویج انس با قرآن کریم باید عملی کردن دستورات آن را نیز مورد توجه قرار دهید بنا بر این لازم است که گروهی را ویژه‌ای کار ایجاد کنید.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: فقهای گذشته همه ولایت فقیه را قبول داشته‌اند اما مهم اجرا کردن آن بود که فقط حضرت امام(ره) از پسش برآمد. درباره این مسابقات نیز باید به فکر اجرای احکام و دستورات قرآن باشید.

وی اضافه کرد: چندین سال است که همه درباره مسئله عفاف و حجاب و مسئله ربا در بانک‌ها صحبت می‌کنند اما چون در پی عمل نبودیم این مشکلات نه تنها اصلاح نشدند بلکه روز به روز بدتر شدند.

استاد برجسته حوزه علمیه در زمینه ربای بانکی اذعان کرد: باطن دیرکرد همان ربا است و عوض کردن اسمش تاثیری در حکم شرعی آن ندارد.

وی افزود: شما به عنوان خادمان و حاملان قرآن باید یک گروه متشکل از افراد موجه، مبارز و عالم تشکیل دهید که با عنوان امر به معروف و نهی از منکر در پی اجرای دستورات قرآن کریم در جامعه باشند.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: همانطور که در زمینه جهاد افرادی شاخص مانند سید حسن نصرالله و سردار قاسم سلیمانی داریم در زمینه عملی کردن قرآن کریم در جامعه نیز باید چنین کسانی وجود داشته باشند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com