کد خبر ۳۱۰۱۴ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۹
با حضور آیت الله صافی گلپایگانی؛

ساختمان بنیاد فرهنگی امامت در قم افتتاح شد

ساختمان بنیاد فرهنگی امامت، روز پنجشنبه طی آیینی با حضور آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید ، در قم افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله صافی گلپایگانی در این آیین ابراز امیدواری کرد: انجام چنین برنامه هایی که در حوزه امامت و ولایت می باشد مورد توجهات حضرت ولیعصر(عج) قرار گرفته و روز به روز بر عظمت این برنامه ها افزوده شود.
همچنین آیت الله سید علی حسینی میلانی از اساتید حوزه علمیه قم در این آیین با اشاره به عظمت و جایگاه امامت در منظومه دین گفت: امامت، محور همه ابعاد دین است.
وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) ماموریت داشتند امامت حضرت علی(ع) را اعلام کنند افزود: آن حضرت از همه فرصت ها برای ابلاغ امامت امیرالمومنین امام علی از سوی خداوند متعال استفاده می کردند.
وی با اشاره به اینکه مخالفان غدیر همیشه سعی بر آن دارند که این روز بزرگ را انکار و یا کمرنگ کند گفت: اهمیت روز عید غدیر و مساله امامت بر کسی مخفی نیست و همه باید در بزرگداشت این روز اهتمام داشته باشیم.
میلانی ادامه داد: حوزه های علمیه باید نسبت به امر ولایت و امامت متولی باشند و اکنون که شاهد فعالیت دشمنان اسلام توسط رسانه های مختلف و تضعیف امامت از سوی آنها هستیم باید حوزه ها در این مساله بیشتر کار کرده و پاسخگوی شبهات باشند.
وی با اشاره به فعالیتهای بنیاد فرهنگی امامت گفت: این مرکز در حوزه امامت بصورت تخصصی کار می کند و نیاز به پشتیبانی حوزه های علمیه دارد و انشالله خروجی آن در خدمت حوزه ها، دانشگاه ها و همه اقشار مردم قرار بگیرد تا بتواند در حوزه امامت خدمت رسانی کند.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی امامت نیز در این آیین با اشاره به اینکه فعالیت های این بنیاد از سال 1387 آغاز شده است گفت: این مرکز اصل را بر آموزش و تربیت نیروی انسانی گذاشته است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی ادامه داد: با همکاری حوزه های علمیه و حمایت های بی دریغ مراجع، مرکز تخصصی امامت در حوزه شکل گرفت و کار پذیرش طلاب در سطح سه رشته امامت انجام شد که با استقبال خوب علما و طلاب همراه شد.
وی با بیان اینکه این بنیاد درهشت استان کشور دارای شعبه می باشد گفت:
تاکنون هفت هزار دانش پژوه در سطوح مختلف آموزش های دوره امامت را فراگرفته اند.
وی گفت: 60 دوره آموزشی در حوزه امامت در کل کشور در حال برگزاری است.
سبحانی به فعالیت های پژوهشی بنیاد فرهنگی امامت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: کارهای پژوهشی که در عرصه امامت انجام شده را استخراج کرده ایم که انشالله تا پایان سال جاری در چند جلد کتاب منتشر می شود.
وی افزود: فارغ التحصلان این بنیاد در بعد فرهنگی به عنوان یک رکن در شهرهای خود مشغول به فعالیت هستند.
سبحانی اضافه کرد: این بنیاد در سال گذشته شعبه ای در نجف اشرف تاسیس کرد که هم اکنون 70 طلبه در آن مشغول به آموزش هستند.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com