کد خبر ۳۱۰۱۵ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۱
آیت‌الله مقتدایی:

تاخیر در تحویل دادن جنازه‌های حجاج پذیرفتنی نیست

دبیر شورای عالی حوزه‌های عملیه گفت: حادثه منا نشان بی‌کفایتی آل‌سعود است که به دنبال آن تاخیر تحویل دادن جنازه‌های حجاج پذیرفتنی نیست هرچند شاید آن‌ها از برگزاری تشییع منسجم پیکر حجاج ایرانی و فریاد علیه آل‌سعود در هراس هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله مرتضی مقتدایی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین و بزرگ‌ترین مرکز داده علوم اسلامی که در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور برگزار شد، از فاجعه کشتار حجاج در منا یاد کرد و افزود: این حادثه نشان از سوء تدبیر، بی‌کفایتی و سوء مدیریت آل سعود است که به دنبال آن تاخیر تحویل دادن جنازه‌های حجاج پذیرفتنی نیست هرچند شاید آن‌ها از برگزاری تشییع منسجم پیکر حجاج ایرانی و فریاد علیه آل‌سعود در هراس هستند.

وی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب اسلامی طی سخنانی کوبنده آل‌سعود را مورد خطاب قرار داده‌اند اضافه کرد: امیدواریم دولت سعودی سر عقل آمده و جنازه‌ها را هر چه زودتر خانواده‌هایشان دهد تا بتوانند مراسم‌های بزرگداشت را برای آن‌ها برگزار کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از ویژگی‌های واقعه غدیر خم یاد کرد و گفت: تاکید حضرت محمد(ص) بر حضور همه جانبه حجاج نشان از اهمیت این واقعه دینی است؛ با وجود حضرت علی(ع) کفار از ضربه زدن به اسلام مایوس شدند.

وی با اشاره به اینکه خلافت علی بن ابیطالب(ع) به عنوان امیرالمومنین(ع) امری الهی بوده است مطرح کرد: هر فردی که به وعده‌های الهی ایمان داشته باشد برای تحقق فرمان امام علی(ع) و فرزندان ایشان از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند.

آیت‌الله مقتدایی شکر نعمت ولایت را یکی از عوامل رسیدن ایران اسلامی به قله‌های سرفرازی دانست و عنوان کرد: اگر از ولایت غافل شویم به گمراهی و کفر می‌رسیم.

وی با تاکید بر اینکه ولایت فقیه استمرار حرکت ائمه اطهار(ع) است مطرح کرد: اکنون به برکت ولایت آرامش، امنیت و عزتی برای اسلام در ایران اسلامی احساس می‌شود که با قدردانی این نعمت الهی می‌توانیم در حفظ دستاوردها موفق باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه بسترهای مناسبی برای تربیت طلاب خواهران در نقاط مختلف کشور فراهم شده است تصریح کرد: علاوه بر اینکه مدارس عملیه خواهران نسبت به برادران عقب‌تر نیستند در برخی از عرصه‌های علمی پیشرفت این افراد بیشتر است.

وی از حضور پرشور خواهران در دانشگاه‌ها یاد کرد و گفت: این قشر جامعه در حوزه‌های عملیه نیز حرکت‌های گسترده و قابل تقدیری را انجام می‌دهند که با ایجاد بسترهای نوین می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کرده و معارف دینی را در کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی نشر دهیم.

آیت‌الله مقتدایی به برخی از ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: گرایش حوزه‌های عملیه خواهران به سمت حرکت‌های فراملی می‌تواند در تضعیف تهاجم‌های فرهنگی دشمن نقش موثری داشته باشد.

وی مرکز داده علوم انسانی امین را یکی از ظرفیت‌های برجسته حوزه‌های عملیه خواهران دانست و گفت: بخش‌های مختلف جامعه اسلامی باید برای گسترش این حرکت‌ها در نقاط مختلف کشور مشارکت داشته باشند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com