کد خبر ۳۱۰۱۹ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۸
رئیس مجلس شورای اسلامی در قم:

محور اصلی تصمیم گیری مجلس در برجام، خطوط قرمز مورد نظر رهبری است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت :آخرین زمان برای تصمیم گیری در مورد برجام فرا رسیده است و خطوط قرمزی که مورد نظر رهبری است، محور اصلی تصمیم‌گیری در مسئله برجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در سفری یک روزه به قم در مراسم افتتاحیه نخستین و بزرگ‌ترین مرکز داده علوم اسلامی که در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور برگزار  شد حاضر شد و با اشاره به اینکه در دوره ای امکانات کافی برای زنان در جامعه وجود نداشت،اظهار داشت:امروز بسیاری از مشکلات برطرف شده است و زنان نیز مانند مردان از امکانات کافی و مساوی بهره مند هستند.

وی افزود:در بخش بانوان استعداد های خوبی وجود دارد که باید استفاده شود و این مورد نیاز به یک بستر مناسب دارد این حرکتی که در قم اغاز شده است تاثیرات بسیاری داردو

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه خواهران زمینه مناسبی را برای نشر معارف اهل بیت را فراهم کرده است،گفت:کسانی که از معارف دینی اگاه نباشند نمی توانند این معارف را به دانش آموختگان خود بگویند.

وی بیان داشت:استاد یکی از محوره های اصلی اسلامی شدن دانشگاه است،با بحث های حاشیه ای نمی توان دانشگاه را اسلامی کرد.

لاریجانی ادامه داد:ما از لحاظ خارجی یک عقب افتادگی را شاهد هستیم،در برخی از نقاط جهان هزینه های سنگینی می شود تا تبلیغات و اطلاعات نادرستی منتشر شود قدرت های بزرگ سعی در ایجاد بحران دارند.

وی افزود:همین مسائل تروریستی و جریانات تندرو نیز تصورات غلطی ایجاد می کنند،در حال حاضر تحولات مهمی در دنیا در حال وقوع است و باید به یک اندازه ای افراد اگاه تربیت شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت:در برخی کشورها نزدیک به 50 درصد فرزندان پدر ندارند و تنها با مادر خود زندگی می کنند و این نشان می دهد وضعیت اجتماعی مناسبی در این کشورها برقرار نیست.

وی عنوان کرد:قم مرکز مهم تفکر اهل بیت است و این مراکز فرصتی هستند تا نشان دهیم که زنان اهل فن هستند.

محور اصلی تصمیم گیری مجلس در برجام خطوط قرمز مورد نظر رهبری است/فاجعه منا باعث برملا شدن دشمنی دیرینه عربستان با مسلمانان شد

همچنین علی لاریجانی در ادامه برنامه ها در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به منطقه سلفچگان که در مسجد روستای جنداب و در جمع اهالی این روستا برگزار شد، با اشاره به عملیات آبرسانی به این منطقه اظهار داشت:امیدواریم این پروژه به صورت کامل در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسد زیرا مسئله آب برای قم بسیار مهم است به طوری که از سال های گذشته و انتقال آب از سرشاخه های ذز آغاز شده است.

وی  با مورد توجه قرار دادن اعتبار 500 میلیونی برای این بخش، افزود:پروژه‌های روستاها و آبرسانی روستاها از مواردی است که در حال پیگیری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت:در مذاکرات هسته ای به دنبال به دست آوردن دانش هسته ای و برداشتن تحریم ها هستیم.

وی ادامه داد:آخرین زمان برای تصمیم گیری در مورد برجام فرا رسیده است  و خطوط قرمزی که مورد نظر رهبری است، محور اصلی تصمیم‌گیری در مسئله برجام است.

لاریجانی همچنین با اشاره به فاجعه منا در عربستان سعودی،ابراز داشت:فاجعه منا باعث برملا شدن دشمنی دیرینه عربستان با مسلمانان شد و همه ی وجدان ها را جریحه دار کرد.

وی ادامه داد:این فاجعه بیش از 5 هزار نفر کشته برجای گذاشت و در اصل ماجرا و کنترل آن، عربستان به شایستگی عمل نکرد.

فرودگاه قم هرچه زودتر باید راه اندازی شود

در ادامه برنامه ها علی لاریجانی ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز اول منطقه نمونه گردشگری بین‌الملل دستجرد که با حضور سلطانی‌فرد معاون رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان استان در منطقه نمونه گردشگری دستجرد برگزار شد، با افتتاح دهکده صبا به ایراد سخنرانی پرداخت،وی افتتاح این دهکده را کار بسیار مهمی و ارزشمندی برای قم دانست و گفت:قم باید از امکانات تفریحی بیشتری برخوردار باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:کمبود فضای سبز از دیگر مشکلات شهر قم است و بایددر این زمینه توسعه هایی اتفاق بیفتد.

وی کوتاه بودن ساعت اقامت مسافران در قم را یکی از مشکلات گردشگری دانست و بیان داشت:توسعه هتل های پنج ستاره و اماکن اقامتی مناسب می تواند در جهت رفع این مشکل تاثیر گذار باشد.

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی ابراز داشت:قم از ظرفیت بالایی در جذب توریسم مذهبی برخوردار است که برای این موضوع باید فرودگاه قم هرچه زودتر راه اندازی شود.

منبع : قم فردا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com