کد خبر ۳۱۰۷۸ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۵
در نسخه دوم

نرم‌افزار آثار خواجه نصیرالدین طوسی تولید شد

نرم‌افزار آثار خواجه نصیرالدین طوسی در نسخه دوم به همیت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، نرم افزار خواجه نصیرالدین طوسی متن کامل 60 عنوان رساله و کتاب را در 73جلد در اختیار کاربران قرار می‌دهد که این کتاب‌ها شامل تالیفات خواجه نصیرالدین طوسی و کتب مرتبط با آثار این دانشمند می‌شود.

مجموعه تالیفات خواجه نصیرالدین طوسی که به زبان‌های فارسی و عربی در این نرم‌افزار تدوین شده است به موضوعاتی مانند حکمت، کلام، اخلاق‌ و منطق توجه کرده است.

زبان واسط کاربری این نرم افزار به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی است که در ردیف موضوعی آثار اندیشمندان و بزرگان، عقاید و کلام، منطق و فلسفه قرار می‌گیرد.

در این نرم‌افزار به مباحثی مانند عرفان، فقه، نجوم و تاریخ توجه شده است و همچنین قابلیت ارتباط 28 عنوان شرح، ترجمه، حاشیه و تعلیقه با متن اصلی آنها را دارد.

کتب داخل نرم‌افزار شامل تجرید الاعتقاد با کشف المراد و سایر شروح، المحصل با نقد المحصل، الإشارات والتنبیهات با شرح خواجه و سایر شروح، متن قرآن کریم با ترجمه فارسی با قابلیت جست و جو در آیات، زندگی‌‌نامه، شخصیت‌شناسی و کتاب‌‌شناسی خواجه نصیرالدین طوسی می‌شود.

نرم‌افزار خواجه نصیر طوسی قابلیت نصب بر روی سیستم عامل ویندوز را دارد و به زودی عرضه می‌شود که برخی امکانات و قابلیت‌های آن شامل قابلیت جست و جوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست کتب و آیات قرآن کریم، جست‌وجو در عناوین باب و سرفصل به وسیله فهرست گزینشی، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌ نامه، با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات و قابلیت‌‌های پژوهشی به همراه امکانات یادداشت‌‌برداری، ذخیره‌‌سازی، ویرایش و چاپ متن می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com