کد خبر ۳۱۱۰۸ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۱
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان قم:

قم یکی از قطب های مهم حوزه کودک و نوجوان کشور محسوب می شود

محسن ربانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان قم اظهار داشت: هم اکنون بخش قابل توجهی از ادبیات حوزه کودک کشور مرهون همت و تلاش چهره های ادبی و نویسندگان ملی و بین المللی ساکن در قم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ، ربانی با بیان اینکه در بخش تئاتر کودک نیز قم از قطب های مهم کشور به شمار می آید، تصریح کرد: هنرمندان فعال در این عرصه فارغ از موفقیت هایی که در جشنواره های ملی بدست می آورند، دارای رتبه های بین المللی نیز هستند.

این مسوول همچنین قم را در بخش تجسمی و تصویر گری کتاب کودک نیز یکی از قطب های مهم کشور دانست و افزود: خیلی از تصویرگران مطرح کتاب کودک در کشور در قم زندگی می کنند.

وی با اشاره به هفته ملی کودک طی روزهای 15 تا 21 مهرماه، تصریح کرد: این هفته فرصت مغتنم و مناسبی برای معرفی ظرفیت های حوزه کودک قم و قدردانی از خدمات و تلاش های هنرمندان این عرصه است.

مدیرکل کانون پرورش فکری قم با بیان اینکه این کانون در طول سال به صورت ویژه و تخصصی فعالیت های گسترده ای را در حوزه کودک انجام می دهد، افزود: هفته ملی کودک فرصت مناسب برای بازنگری در محصولات تولید شده به وسیله این کانون و همچنین ارایه آنها در قالب برپایی نمایشگاه ها و برنامه های متنوع و گوناگون را فراهم می کند.

ربانی با اشاره به شعار امسال هفته کودک مبنی بر دنیا با لبخند کودکان زیبا است، افزود: بدون شک مهمترین پیام و مفهومی که از این شعار استنباط می شود، این است که زمینه سازی برای نشاندن لبخند بر لبان کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با تاکید بر ضرورت درک دوران کودکی به عنوان یک مقطع از زندگی انسان، تصریح کرد: دوران کودکی دورانی خاصی است که باید از سوی بزرگترها مورد توجه قرار بگیرد، چراکه درک این دوران به ایجاد یک جامعه آرام و آرمانی کمک زیادی می کند.

ربانی با اشاره به همدلی و تعامل همه جانبه ای که بین دستگاه های ذی ربط در حوزه کودک در این هفته اتفاق می افتاد، افزود: یکی از عمده ترین مشکلات فعالیت های فرهنگی، جزیره ای و نا متمرکز فعالیت کردن دستگاه های مربوطه است، لذا اینکه در این هفته دستگاه در کنار یکدیگر فعالیت های فرهنگی مشترک داشته باشند، اقدام مثبتی محسوب می شود.

کارشناس مسوول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم نیز در این نشست خبری با بیان اینکه این کانون در تعامل با بخشی از دستگاه ها برنامه های مختلفی را برای هفته کودک تهیه و تدارک دیده است، تصریح کرد: این برنامه ها از پانزدهم مهرماه با برپایی نمایشگاهی تحت عنوان «من و بادبادکم» آغاز می شود.
مرضیه حقیقی با بیان اینکه در کنار این نمایشگاه کارگاه های فرهنگی هنری نیز برای دانش آموزان و اعضای کانون ترتیب داده می شود، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه کلیه آثار فاخر و ارزشمندی که از ابتدای سال 94 در حوزه کودک در قم تولید شده به نمایش گذاشته می شود.

وی با اشاره به برگزاری یک جشنواره قصه گویی تحت عنوان نوقل نقل به عنوان یکی دیگر از برنامه ها تصریح کرد: در این هفته سطح استانی این جشنواره که در دو سطح کتابخانه و استان پیش بینی شده، با قصه گویی مربیان و کلیه شرکت کنندگان آزاد اجرایی می شود.

حقیقی با بیان اینکه در این هفته برنامه های متنوعی در مراکز 9 گانه استان بر اساس روزهای تعیین شده از طرف ستاد مرکزی برنامه های هفته کودک اجرایی می شود، تصریح کرد: این مراکز در این هفته به فراخور و شرایطی که دارند، برنامه هایی را برگزار می کنند که به عنوان نمونه در روز پانزدهم مهرماه که به عنوان کودک، سلامت و ایمنی نامگذاری شده ضمن اجرای برنامه های شاد و متنوع در بخش کودک بیمارستان خرمی از قسمت های مختلف آن نیز بازدید به عمل می آید.

وی با اشاره به برگزاری یک نشست با یکی از شاعران و نویسندگان فعال در حوزه کودک در این هفته، افزود: با توجه به نامگذاری روز شانزدهم مهرماه به عنوان کودک و میراث فرهنگی برنامه تور قم گردی با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان انجام می شود.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری به مناسبت هفته کودک بنرهایی را با موضوع کودک و تربیت تهیه کرده، که در این هفته با همکاری شهرداری در 15 نقطه از شهر نصب می شود، تصریح کرد: بر پایی جشن من و لبخندم متشکل از بخش های مفرحی همچون قصه گویی، مسابقه و سرود و همچنین حضور در برنامه مداد رنگی

سیمای قم از جمله دیگر برنامه های پیش بینی شده در این هفته به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به شمار می آید.

منبع: ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com