کد خبر ۳۱۳۳۷ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۵
مدیرکل پست استان قم خبر داد

رشد 33 درصدی درآمد پست قم

مدیرکل پست استان قم گفت: از نظر درآمد پست استان در 6 ماه نخست سال جاری، 33 درصد رشد و از نظر هزینه نیز با 9 درصد رشد مواجه بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، رحمان بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری که در اداره‌کل پست استان قم برگزار شد،‌ با تبیین تاریخچه‌ای از تشکیل پست تا روند تغییراتی که تاکنون با آن مواجه شده است، اظهار کرد: این شرکت در تلاش است با ارائه خدمات گوناگون رضایت خاطر مردم را به دست بیاورد.

وی خدمات این شرکت را مورد اشاره قرار داد و افزود: پست عادی، جواب قبول، سفارشی، پیشتاز، دو قبضه، تصویری، سرویس توزیع در زمان مشخص(TLS)، سرویس پست بانک و بیمه پستی از جمله خدماتی است که این شرکت ارائه می‌کند.

مدیرکل پست استان قم ادامه داد: پست مستقیم، پست تبلیغ، پست تلفنی 193، پست رستانت، پست پیک ویژه، سرویس کرایه در مقصد، پست ویژه، پست اکسپرس، پست بار، پست خرید، صندوق شخصی، پست خرید و فروش اینترنتی و سرویس پست نت از دیگر خدماتی است که این شرکت به مردم ارائه می‌دهد.

وی همچنین خدمات الکترونیکی این شرکت را مورد اشاره قرار داد و گفت: کارت پستال، بازار الکترونیکی، تمبر اختصاصی، دریافت کد پستی، پست یافته، پست آگهی، پست صوتی، رهگیری مرسولات پستی، رهگیری مرسولات ویژه و رهگیری مدارک خودرو از دیگر خدماتی است که شرکت پست به صورت الکترونیکی ارائه می‌دهد.

بیرانوند از راه‌اندازی پست شهرستان و سه ناحیه پستی در قم خبر داد و افزود: آنچه که برای ما بیش از پیش مورد اهمیت است، راه‌اندازی یک مرکز با تجهیزات جدید و امکانات به روز بوده که این امر در حال محقق شدن است.

وی با بیان اینکه پست استان قم از نظر کیفیت توانسته ارتقاء پیدا کند، تصریح کرد:‌ در حال حاضر رتبه پست استان قم از 23 به 24 رسیده که این امر به دلیل کیفیت بالا در خدمات‌رسانی است.

مدیرکل پست استان قم با اشاره به اینکه از نظر ترافیک پست استان قم با 15 درصد رشد مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته 7 میلیون و 700 هزار مرسوله پستی توزیع شد که 3 میلیون و 600 هزار مرسوله از استان قم به دیگر نقاط کشور صادر شده و باقیمانده آن به استان قم وارد شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 15 درصد مرسولات پستی به استان قم وارد شده است، گفت: از نظر درآمد پست استان قم در 6 ماه نخست سال جاری 33 درصد رشد و از نظر هزینه نیز با 9 درصد رشد مواجه بوده است.

بیرانوند در ادامه از وجود 137 صندوق معابر شهری و 57 صندوق معابر روستایی در استان قم خبر داد و گفت: 76 صندوق هوشمند نیز در استان قم وجود دارد که به مردم واگذار شده و با استقبال خوبی مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه از نظر ضریب تعادل پست استان قم به نقطه تعادل و سوددهی رسیده است، افزود: این در حالی است که سال گذشته 28 درصد با زیان روبرو بودیم.

مدیرکل پست استان قم در ادامه از تبادل 8 میلیون مرسوله در 6 ماه نخست سال جاری خبر داد و تصریح کرد: تا پایان سال حجم مبادلات پستی به 22 میلیون مرسوله می‌رسد.

وی با اشاره به شمار پرسنلی که در شرکت پست استان قم مشغول به کار هستند، اظهار کرد: در مجموع 220 پرسنل در پست استان قم مشغول به خدمت هستند که 190 آنها در واحدهای اجرایی خدمت می‌کنند و 176 نفر آنها در اداره این شهرستان مشغول به کار هستند.

بیرانوند در ادامه از راه‌اندازی سرویس‌های جدید پستی خبر داد و تصریح کرد: پست ترکیبی، تمبرهای طلا و نقره، پست لجستیک، من و پست، پست رسانه، پست مستقیم الکترونیکی، پست مالی، پست‌نت و سرویس تی.ال.اس جدیدترین سرویس‌های شرکت پست است.

مدیرکل پست استان قم با اشاره به الکترونیکی شدن بیشتر خدمات در جامعه گفت: مردم قم 40 درصد خرید خود را به صورت الکترونیکی یا از طریق پست انجام می‌دهند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com