کد خبر ۲۸۲۴۴ انتشار : ۲۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴
مدیرکل پست قم عنوان کرد؛

توزیع پنج میلیون مرسوله پستی در کشور طی سه ماهه اول امسال

مدیرکل پست استان قم از توزیع پنج میلیون مرسوله پستی در کشور طی سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش قم نا ، رحمان بیرانوند با اشاره به اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 10 درصدی همراه بوده است، اظهار داشت: قسمتی از این مرسولات در استان و بخشی دیگر در خارج از استان توزیع شده است که بیشتر این مرسولات فرهنگی بوده و به استانهای تهران، خراسان رضوی، فارس و سایر استان ها ارسال شده است.

وی افزود: توزیع این مرسولات توسط اداره کل پست استان قم حدود 10 میلیون سفر را کاهش داده که باعث صرفه جویی در 50 میلیون لیتر سوخت می شود، این امر نه تنها باعث صرفه جویی در سوخت شده، بلکه کاهش آلودگی، ترافیک و مراجعات غیر ضروری به دستگاه های اداری را نیز به همراه داشته است.

وی ادامه داد: سهم سرویس های جدید پستی نسبت به سرویس های قدیمی 85 درصد و ارسال نامه 15 درصد است ضمن اینکه بیش از 100 نوع سرویس داریم که برخی دارای ترافیک بالای کاری هستند.

مدیرکل پست استان قم با بیان اینکه سرویس های پستی به دو صورت الکترونیکی و فیزیکی صورت می گیرد گفت: سرویس های خرید و فروش اینترنتی نیاز روز جامعه است که خریدها توسط مشتریان به صورت اینترنتی از بازارها صورت می گیرد و توسط پست به مشتریان تحویل داده می شود.

بیرانوند افزود: اداره کل پست استان قم با تعداد زیادی از فروشگاه هایی که نماد اعتماد و دارای نرخ های مناسب هستند قرارداد همکاری امضا کرده است از این رو خدمات پستی را در اسرع وقت انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص ارایه خدمات پستی برای بازارهای فروش اینترنتی در سطح بین المللی نیز اقداماتی صورت گرفته است که امیدواریم بتوانیم در سال آینده عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در استان قم حدود 159 واحد پستی فعال است گفت: 100 واحد در شهر و مابقی در روستاها خدمات پستی را به مردم ارایه می کند.

مدیرکل پست استان قم افزود: همچنین از این تعداد واحد پستی 120 واحد توسط بخش خصوصی اداره می شود.

بیرانوند ضمن انتقاد از فعالیت برخی از شرکت های پستی غیر مجاز در استان گفت: برخی از دستگاه های استان قم با شرکت هایی که بدون مجوز هستند اقدام به عقد قرارداد می کنند و کارهای پستی خود را به این افراد می سپارند، این امر باعث کاهش تعداد مرسولات استان قم توسط دفاتر پستی می شود.

وی بیان داشت: فعالیت شرکت های بدون مجوز پستی به اقتصاد جامعه لطمه وارد می کند این در حالی است که بحث امنیتی و سپردن امانات به این افراد نیز قابل اعتماد نیست.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com