کد خبر ۳۱۴۳۴ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۸

برنامه های محرم هیئت خادم الرضا(ع) قم تشریح شد

مسوول هیئت و کانون خادم الرضا(ع) قم برنامه های این هیئت در دهه اول محرم سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی هیئت و کانون خادم الرضا(ع)، حمید ناطقی در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های هیئت و کانون خادم الرضا (ع) در دهه اول ماه محرم تصریح کرد: این هیئت برنامه‌های دهه اول ماه محرم را از 19 سال گذشته تا کنون برگزار می کند که در سال جاری نیز این برنامه از شب اول ماه محرم تا شام غریبان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مراسم عزاداری هیئت خادم الرضا(ع) از ساعت 20:30 هر شب با برنامه های قرآنی، قرائت ادعیه و بیان احکام شرعی آغاز و در ‌‌نهایت در ساعت ۱۲ شب به پایان می‌رسد که سخنرانی توسط حجت الاسلام والمسلمین صادقی واعظ و همچنین مداحی توسط حسین سیب سرخی  از جمله برنامه‌های دهه اول ماه محرم در این هیئت است.

مسوول هیئت و کانون خادم الرضا(ع) با بیان اینکه شعار امسال هیئت خادم الرضا(ع) «قرآن، نماز، احترام به والدین» است ادامه داد: برگزاری نمایشگاه فرهنگی و مذهبی در جنب محل برگزاری مراسم عزاداری و همچنین توزیع ده ها هزار لوح فشرده، شامل کلیپ هایی از مقام معظم رهبری، فاجعه منا و... از دیگر برنامه های هیئت در محرم امسال است. 

وی با اشاره به حضور بیش از 220هزار نفر از جوانان و اقشار مختلف مردم قم در مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم هیئت خادم الرضا(ع) در سال گذشته که در ورزشگاه حیدریان برگزار شد ادامه داد: از سایر استان های کشور عزیزمان هم در مراسمات مختلف این هیئت بخصوص برنامه محرم شرکت می کنند که این حضور گسترده نشانه تایید برنامه‌های هیئت خادم الرضا (ع) و همواره موجب دلگرمی همه دست اندرکاران بوده است.

ناطقی با بیان اینکه اغلب هزینه های هیئت خادم الرضا(ع) از سوی خیرین و علاقمندان به فعالیت‌های دینی و مذهبی تامین شده و البته برخی نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی نیز تاکنون در برنامه های هیئت مشارکت داشته اند اظهارداشت: برگزاری برنامه‌های دهه مهدویت از ۱۰ تا ۲۰ شعبان، برگزاری جشن‌های ازدواج آسان اعضای هیئت برگزاری همایش‌های مختلف علمی و فرهنگی، برگزاری اردوهای مختلف زیارتی و ساحتی و همچنین برپایی مراسم مذهبی در اعیاد و عزاداری‌ها و نیز اجرای برنامه پیاده روی‌های خانوادگی در مناسبت‌های مختلف تنها بخشی از فعالیت‌های هیئت و کانون خادم الرضا (ع) در طول سال است.

وی همچنین با اشاره به عضویت 47 هزار نفر در هیئت خادم الرضا(ع) خاطرنشان کرد: بحمدالله با کمک خیرین و نیکوکاران زمینه احداث حسینیه در متراژ 700متر مربع خریداری شد که قرارداد احداث آن در چهار طبقه و بیش از 3000 متر زیربنا به تازگی با شرکت ساران عمارات مرسا منعقد گردید.

مسوول هیئت وکانون خادم الرضا(ع) بیان داشت: از خیرین و نیکوکاران و مردم ولایی و عاشورایی انتظار داریم تا همچون گذشته با مساعدت خویش، خدمتگزاران این هیئت را در احداث و تکمیل مجتمع بزرگ فرهنگی، مذهبی و آموزشی حسینیه هیئت خادم الرضا(ع) یاری کنند و در این امر مشارکت نموده و باقیات و صالحاتی برای خود باقی گذارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شماره حساب  (0219285275009) نزد بانک ملی شعبه توحید قم و شماره کارت (6037991899518652) برای دریافت کمک های نقدی احداث حسینیه هیئت خادم الرضا(ع) در نظرگرفته شده است و خیرین و نیکوکاران برای دریافت قبض رسید کمک های خود می توانند به نشانی قم، میدان رسالت، خیابان سمیه، جنب بانک کشاورزی، پلاک 27 مراجعه کنند.

لازم به ذکر است، علاقه مندان هرشب بعد از برگزاری مراسم هیئت می توانند فیلم و اخبار مربوط به آن را در سایت هیئت خادم الرضا (ع) به نشانی www.khademalreza.ir دریافت کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com