کد خبر ۳۱۴۴۸ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۴

نشست بررسی حقوقی فاجعه منا در دانشگاه قم برگزار شد

نشست بررسی حقوقی فاجعه منا با حضور اساتید و جمعی از دانشجویان گروه حقوق دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، نشست بررسی حقوقی فاجعه منا ظهر امروز با حضور اساتید و کارشناسان حقوقی دانشگاه قم و جمعی از دانشجویان در سالن اندیشه دانشگاه قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، غلامعلی قاسمی عضو هیئت‌علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم با بررسی ابعاد حقوقی فاجعه منا از منظر حقوق جزای بین‌الملل اظهار داشت: از نگاه بین‌المللی باید دولت عربستان پاسخگوی اعمال خود باشد و برای احراز جنبه‌های موضوعی فاجعه ساز و کاری که حقوق بین‌الملل دارد این است که یک نهاد بین‌المللی کمیسیون حقیقت‌یاب تشکیل دهد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه قم با اشاره به راه‌های بین‌المللی بررسی فاجعه منا افزود: شورای امنیت یا سازمان بین‌الملل، شورای حقوق بشر و سطح کنفرانس اسلامی از جمله راه‌های بین‌المللی بررسی فاجعه منا هستند.

در ادامه سید حسن وحدتی شبیری عضو هیئت‌علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم به بررسی ابعاد فاجعه منا از منظر حقوق خصوصی پرداخت و گفت: بخشی از آسیب‌ها مربوط به خود فاجعه منا و بخشی دیگر آسیبت‌های معنوی و روانی فاجعه هستند که باید در این زمینه کمیته حقیقت‌یاب در خصوص تعمدی و یا غیر عمد بودن فاجعه منا تشکیل شود.

سپس محسن قدیر یکی دیگر از اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم به ‌ارائه گزارشی از فاجعه منا پرداخت و اظهار داشت: عربستان مقصر اصلی بروز فاجعه منا است و در هر دو بعد مسئولیت حقوق بین‌الملل و نقض حقوق بشر مقصر است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com