کد خبر ۳۱۴۵۴ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹
حجت الاسلام رفیعی:

فرهنگ انتظار و اقتدا به ولایت‌مداری عاشورائیان شیعه را شکست ناپذیر کرده است

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه پشتوانه ای مانند عاشورا موجب فنا ناپذیری شیعه شده است، گفت: امید به انتظار و تشکیل حکومت عدل جهانی شیعه را در برابر دشمن شکست ناپذیر کرده و ولایت مداری موجب شده که شیعه در مقابل دشمن تهدید ناپذیر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام ناصر رفیعی امشب در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه عاشورا بزرگترین کلاس درس تربیتی برای بشریت است، اظهار داشت: همین کلاس تربیتی در طول تاریخ شیعه را در مقابل خطرات مختلف محافظت کرده است.

وی با تأکید بر این که فوکویاما در کنفرانسی که در سال 1365 در اورشلیم برگزار شد با اشاره به اینکه شیعه با داشتن دو بال پرواز یعنی عاشورا و مهدویت و یک سپر پولادین مانند ولایت به پرنده‌ای تیز پرواز تبدیل شده که از تیر رس دشمنانش در امان است گفت: فوکویاما به شرکت کنندگان در کنفرانس می‌گوید تنها شیعه را می‌توان با جدا کردن از ولایت و بی بندباری از مسیر اصلی خودش منحرف کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پشتوانه ای مانند عاشورا موجب فنا ناپذیری شیعه شده است، افزود: امید به انتظار و تشکیل حکومت عدل جهانی شیعه را در برابر دشمن شکست ناپذیر کرده و ولایت مداری موجب شده که شیعه در مقابل دشمن تهدید ناپذیر شود.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: عاشورا، مهدویت، بعثت و غدیر از مهم‌ترین ارکان اعتقادی شیعه هستند که هر کدام از آن‌ها که دچار تهدید شوند موجودیت شیعه در معرض خطر قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای از مسلمانان از میان این ارکان تنها بعثت را پذیرفته و مابقی ارکان را رها کرده اند، ادامه داد: بعثت بدون غدیر ابتر است و عاشورا هم احیا کننده غدیر و بعثت بوده و اعتقاد به مهدویت اعتقاد به انتقام خواهی خون ولی خدا در زمین است که غفلت از هر کدام از این‌ها موجب نابودی اسلام می شود.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: امام حسین (ع) در عاشورا در کریلا دو نامه با دو مضمون متفاوت یکی با مضمون دفاع از رسالت با سلیمان و دیگری با مضمون دفاع از امامت و ولایت با مسلم بن عقیل برای عده خاصی فرستادند تا به این ترتیب مردم را متوجه این دو اصل کرده و غدیر و مبعث را احیا کنند اما کسانی که نامه برای آن‌ها ارسال شده بود به دو نایب خاص امام خیانت کردند و سر از تن این دو جدا شد و به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه و چشمانی هستند که در قیامت گریان نیستند، افزود: چشمی که از خشیت خداوند گریه کند ضمن نزدیکی به خدا موجب رقت قلب و ریختن گناهان می‌شود و همین ثواب عیناً برای چشمی که برای امام حسین(ع) گریه کند ذکر شده که این موضوع نشان می‌دهد قیام امام حسین(ع) موجب تقویت خدا ترسی و تقویت خدا پرستی و توحید گرایی می‌شود به همین دلیل ثواب گربه بر ابا عبدالله(ع) با گریه برای خشیت خداوند برابر است.

منبع:رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com