کد خبر ۳۱۴۶۰ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۹
با برپایی نمایشگاهی به ابتکار دو بانوی هنرمند قمی

ماهی‌های سنگی در کویر قم شنا کردند

نمایشگاه سنگ و ماهی کاری جدید و ابداعی از دو بانوی هنرمند قمی است که برای نخستین بار در نگارخانه شهید آوینی قم در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سمیه کریمی از برگزاری نمایشگاهی با عنوان سنگ و ماهی خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری فهیمه قربانی در نگارخانه شهید آوینی به مدت دو روز در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه همراه با خانم قربانی سال‌هاست که به کار نقاشی اهتمام دارم،‌ تصریح کرد: ما در رشته نقاشی تحصیل کردیم و همواره به دنبال یک کار نو و بدیع بودیم تا بتوانیم در آن زمینه کار کنیم.

این مبتکر هنرمند ادامه داد: در زمانی که تحصیل می‌کردیم واحد درسی با عنوان ایده‌یابی داشتیم که در این راستا تصمیم گرفتیم کاری خلاق ارائه دهیم و روی سنگ‌ها تصویر ماهی بکشیم.

کریمی با بیان اینکه در تلاش بودیم تصویر ماهی را روی تخته سنگ مستطیل طراحی کنیم و بستر نقاشی را تغییر دهیم، گفت: زمانی که به دل طبیعت رفتیم تا چنین سنگ‌هایی پیدا کنیم، متوجه شدیم سنگ‌هایی وجود دارد که خودشان طرح ماهی دارد و پس از اینکه روی آنها تست انجام دادیم، متوجه شدیم، می‌‌توان این ایده را اجرا کرد.

وی ادامه داد: با مشورت‌هایی که با اساتید گوناگون در این زمینه صورت گرفت، توانستیم ایده بدیع را روی سنگ‌ها اجرا و آن را به نمایش بگذاریم.

این هنرمند تاکید کرد: در آثاری که اکنون به نمایش گذاشته شده تحریفی صورت نگرفته است و رنگ ماهی‌ها و فرم سنگ بیشتر برای خود سنگ است و در این زمینه دخل و تصرف بسیار کمی صورت گرفته است.

کریمی با اشاره به رنگ‌های به کار رفته برای بدنه ماهی‌های سنگی اضافه کرد: در مورد رنگ هم بعضی جاها کمی رنگ و یا نقش آورده شده، برای ترکیب‌بندی ارائه آثار نیز از سنگ و چوب استفاده شده است.

وی با اشاره به شمار آثار ارائه شده گفت: 80 ماهی سنگی در قالب قاب و تندیس در ابعاد گوناگون برای نمایش آماده شده است و علاقمندان می‌توانند تا پایان امشب ساعت 16 تا 20 به نگارخانه شهید آوینی در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مراجعه کنند.

این مبتکر هنرمند با بیان اینکه سنگ‌ها از اطراف معادن سنگ،‌ اطراف کوه و در پارک‌ها جمع‌آوری شده است، گفت: سنگ ماهی‌ها از مناطق گوناگونی مانند اطراف قم،‌ محلات،‌ همدان و روستاهای شمال کشور جمع‌آوری شدند.

کریمی با بیان اینکه سنگ‌های استفاده شده سنگ‌های گران قیمتی نیستند،‌تصریح کرد: برخی از این سنگ‌ها لاشه‌هایی است که برای نمای ویلاها و کف پارک‌ها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه طبیعت مادر زیبایی و خلاقیت است، عنوان کرد: باید کمی با دقت به اطراف بنگریم تا متوجه بسیاری از زیبایی‌های خلقت بشویم که این سنگ ماهی‌ها گوشه‌ای از زیبایی طبیعت است و ما بدون توجه روی آن قدم می‌گذاریم و عبور می‌کنیم.

این مبتکر با اشاره به مدت زمان ایده تا اجرای این طرح گفت: از ایده تا اجرا این طرح هشت ماه زمان صرف شد و در تلاش هستیم این نمایشگاه را در تهران و سایر استان‌ها نیز برپا کنیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com