کد خبر ۳۱۴۸۴ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۵
حجت‌الاسلام مشکوری تبیین کرد:

پاسخگویی طلاب به شبهات مطرح‌شده در فضای مجازی

مدیر کانون خورشید گفت: امروز به نظر می‌آید حوزه علمیه قم در معرض تغییر نسل جدیدی از طلاب قرار گرفته است، امروزه طلاب با امکاناتی که در اختیار دارند وارد فضای مجازی شده‌اند و به شبهات در زمینه‌های مختلف همچون عاشورا پاسخ می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مشکوری، مدیر کانون خورشید،با اشاره به گستردگی فضای مجازی و امکان تبلیغ مفاهیم دینی در این فضای نوین گفت: فضای مجازی با توجه به گستردگی‌شان از ضریب نفوذ فراوانی برخوردارند، یعنی فاصله صاحبان تلفن همراه با وسیله‌شان کمتر از یک متر است و این امر نشان می‌دهد که همیشه در دسترس‌اند و انفجار اطلاعات و به روز بودن تکنولوژی همه را درگیر خود کرده است.

وی افزود: حضور در عرصه فضای مجازی باید براساس مقتضای خود این رسانه باشد. برهمگان روشن است که میزان بازدید از رسانه‌های مجازی بیش از رسانه‌های مکتوب است و در فضای مجازی به دلیل آنکه جمعیت بی‌شماری را پوشش می‌دهد، مطالب بیشتر دیده می‌شود.

شبهات توسط کارشناسان خبره خنثی شود

مدیر کانون خورشید تصریح کرد: بنا به تأکید مقام معظم رهبری، فضای مجازی زمین دشمن است و باید در این زمین حرکتی همچون حرکت دشمن انجام داد. همچنین در این زمین دشمن شبهات بسیاری درباره دین‌مان به ویژه غدیر و عاشورا مطرح می‌شود که این امر باید توسط کارشناساس خبره خنثی شود.

وی بیان کرد: شبهاتی که در فضای مجازی مطرح می‌شود باید به تناسب همان شبهه توسط کارشناسان پاسخ داده شود. امروزه باید فضای مجازی را باید به عنوان یک فرصت ببینیم نه یک تهدید تا بتوانیم از این فرصت در جهت معارف‌مان همچون ترویج فرهنگ عاشورا بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام مشکوری اظهار کرد: امروز به نظر می‌آید حوزه علمیه قم در معرض تغییر نسل جدیدی از طلاب قرار گرفته است، امروزه طلاب با امکاناتی که در اختیار دارند وارد فضای مجازی شده‌اند و به شبهات در حوزه‌های مختلف همچون عاشورا پاسخ می‌دهند.

به ترویج فرهنگ عاشورا بپردازیم

وی بیان کرد: همانطور که در فضای حقیقی با فرارسیدن ماه محرم، به تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورایی می‌پردازیم در فضای مجازی هم می‌توانیم از این فرصت بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام مشکوری اظهار کرد: تأسیس شورای عالی فضای مجازی و فرمایشات مقام معظم رهبری نشان از اهمیت این فضای نوین است و باید در این فضا حضور جدی داشت.

وی افزود: فضای مجازی را باید به عنوان یک منبر نگاه کرد، منبری که از منبرهای فضای حقیقی بیشترین بازدیدکننده را دارند و در کنارش پاسخ‌هایی که به شبهات داده‌ می‌شود حتی باید مفصل‌تر از شبهات باشد.

فرهنگ استفاده از فضای مجازی توسط رسانه‌ها تبیین شود

مدیرکانون خورشید تصریح کرد: فرهنگ استفاده از فضای مجازی باید توسط رسانه‌ها تبیین شود و کاربران متوجه باشند تا زمانی که از صحت و سقم آن مطلب مطلع نشدند به انتشار آن نپردازند. نشر اکاذیب زمانی ایجاد می‌شود که مطلبی بدون صحت و سقم منتشر شود.

وی بیان کرد: شورای عالی فضای مجازی می‌تواند با قدرت به تعیین سیاست‌ها بپردازد تا هر روز شاهد نشر بیشتری از مفاهیم دینی به ویژه غدیر و عاشورا باشیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com