کد خبر ۳۱۴۸۶ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰
خصوصیات سردار شهید همدانی از زبان همرزمش :

شهید همدانی نمونه بارز ولایتمداری و مردمداری بود

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم گفت: ایمان به قدرت لایزال الهی، التزام عملی به ولایت فقیه، اخلاص، مردم داری و شجاعت، از سردار همدانی، فرماندهی محبوب و دلیر ساخته بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر  طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج حسین همدانی اظهار کرد: سردار حاج حسین همدانی از رشید فرماندهان نادری بود که به منظومه ی دیگر شهداء، راه کهکشان هدایت و ارشاد را با خونفشانی خودش به منصه ظهور رسانید.

وی با بیان اینکه  چه در دوران نوجوانی و جوانی، قبل از انقلاب، در دوران دفاع مقدس و بعد از دوران دفاع مقدس سردار، سردار بود، ابراز کرد: در دوران مبارزات و قبل از انقلاب که ایشان با ارتباطات صمیمی با مراجع و علماء خصوصاً حضرت آیت الله شهید مدنی راه مبارزه را برگرفت و توانست با ارتباط گیری با یاران امام(ه) این موفقیت را کسب کند که در توزیع و پخش نوارهای سخنرانی ها، اطلاعیه ها و اعلامیه های امام (ره) در منطقه غرب خصوصاً شهر همدان به عنوان اولین باشد و فاتح ره گشای مسیر خورشید هدایت گر امام(ره)، بنیان گذار نظام مقدس اسلامی باشد.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم بیان نمود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سردار شهید حاج حسین همدانی توانست خوش بدرخشد و با تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کردستان و همدان و عمده فعالیت های نظامی، حزب منحله دموکرات را عقب بزند و بتواند در کردستان فرزندان رشیدی از پیشمرگان کرد مسلمان را به عنوان نیروهای بسیجی پرورش بدهد .

 

خصوصیات سردار شهید همدانی از زبان همرزمش

 

وی با اشاره به اینکه  حاج حسین در دوران فرماندهی لشکر انصارالحسین(ع)، لشکر صاحب الزمان(عج)، سپاه محمد رسول الله (ص) توانست به عنوان فرمانده فاتح در مناطق جنگی پیروزی هایی را برای جمهوری اسلامی ایران رقم بزند، افزود: ایشان در سمت فرمانده سپاه قدس گیلان، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ از جمله فرماندهی بودند که توانست با موفقیت رشادت هایی را نصیب جمهوری اسلامی ایران کند. 

خصوصیات سردار شهید همدانی از زبان همرزمش

حجت الاسلام رضوی مهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سردار شهید حاج حسین همدانی وقف اسلام بود، بیان نمود: در دوران فتنه سال 88 هم این فرمانده دلاور لحظه ای تردید نکرد که راه ولی فقیه راه امام زمان (عج) است و امروز دفاع از امام زمان (عج) فقط از کانال ولایت فقیه میسر است، لذا می بینیم که این بزرگمرد توانست در تهران، فتنه گران، توطئه گران و کسانی که براندازی نظام را در سر داشتند و با آن سوی مرز ها مرتبط شده بودند، حلقه اجتماع آنها را از هم بپاشاند و با تدبیر و اردوکشی خیابانی آنها را متفرق کند و بار دیگر پرچم پیروزی شهدا را به اهتزاز در بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که دید فتنه گران گستاخانه به هیئت های حسینی حمله ور شدند و خیمه های حسینی را به آتش می کشند و به قرآن در مساجد جسارت می کنند و مساجد را به آتش می کشند، با یقین و با فرماندهی خود توانست بسیج را بسیج تر از دیروز با بصیرت به میدان بکشد و با نقش مردمی و بسیجی خود بتواند نقشه دشمن را که نخ نماست نقش بر آب کند.

خصوصیات سردار شهید همدانی از زبان همرزمش

 

همرزم سردار شهید حاج حسین همدانی ادامه داد: وقتی که این عمار زمان تونست این موفقیت ها و مدال های افتخار آفرین را بر سینه خود تا همیشه تاریخ باقی است به یادگار بگذارد، فتنه گران و ضد انقلاب ها توطئه ها علیه او به راه انداختند، طرح ترور و شهادت شهید همدانی در دستور کار خود قرار دادند و استکبار جهانی و اسم ایشان را در لیست سیاه قرار داد، ولیکن وقتی دید فتنه ای به عنوان داعش، فرزند ناخلف صهیونیسم و استکبار در سوریه به دنبال این است که جهان اسلام را به هم بزند و از رسول گرامی اسلام و از چهره ی اسلام، چهره ی کریه منظر را به جهانیان بشناساند، شجاعانه به میدان رفت.

وی با بیان اینکه سردار شهید همدانی مؤسس نیروهای وطنی سوریه است، یعنی این شهید بزرگوار، بسیج مردمی را در سوریه رقم زد و با موفقیت، بسیج مردمی سوریه توانست دشمنان را از اطراف حرم حضرت زینب(س) عقب براند، افزود: او توانست فرماندهان رشیدی را همچون شهیدعلی چیت سازان، شهید ثمری، شهیدان حجازی، شهیدان حاج بابائی را پرورش بدهد.

حجت السلام رضوی مهر گفت: سردار شهید همدانی همسنگر حاج احمد متوسلیان بوده و با فرماندهانی چون کاوه، همت، زین الدین، خرازی، باکری و دیگر فرماندهان انس داشته است.

وی ابراز کرد: برای تشییع پیکر این سردار اجتماع عظیمی از مردم آمده بودند که می توان آن را بعد از سفر رهبری در تیر ماه سال 1383 به همدان، بزرگترین اجتماع مردم همدان دانست . 

خصوصیات سردار شهید همدانی از زبان همرزمش

 

همرزم سردار شهید حاج حسین همدانی بیان نمود: وقتی سردار شهید حج حسین همدانی را در دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان به داخل قبر می گذاشتم، انگشتری دیدم که متوجه شدم این انگشتر را سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی به ایشان یادگار دادند و تربتی بر گردنش دیدم که متوجه شدم این تربت همان تربت است که در آخرین لحظات سردار سلیمانی به ایشان هدیه داده بودند.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم گفت: فرزندان این شهید می گفتند شهادت آرزوی پدر ما بود و پدر ما امروز که در قلب گلزار شهدا مدفن گزیده به آرزویش رسیده است چرا که از پیش گفته بود من در اینجا دفن می شوم .

وی به خصوصیات شهید همدانی اشاره کرد و بیان نمود: دائماً با وضو بود، اهل عبادت و نماز اول وقت بود، مهر ورزی به دیگران، احترام به همسایگان، دیدار با جانبازان دوران دفاع مقدس، دائماً صحبت های رهبری را دنبال می کرد تا مو به مو بتواند گام در مسیری بردارد که خواسته ی خورشید ولایت است .

خصوصیات سردار شهید همدانی از زبان همرزمش

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان اینکه او در مکتب عملی امام پرورش پیدا کرد و در مکتب رهبری خودش را رشد داد تا امروز فارغ التحصیل مکتب سعادت شد، افزود: اگر این حبیب سپاه اسلام غیر از شهادت از این عالم رخت برمی بست جای این بود که بگوئیم چرا؟، ولی امروز کسی این چرائی را مطرح نمی کند و همه می گویند اجر او شهادت بود .

وی در پایان تصریح کرد: ابعاد روحی سردار همدانی را در پنج عنوان می توان خلاصه کرد، ایمان به قدرت لایزال الهی، التزام عملی به ولایت فقیه، اخلاص، مردم داری و شجاعت، این پنج مقوله از سردار فرماندهی محبوب و دلیر ساخته بود.

منبع : خبرگزاری بسیج

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com