کد خبر ۳۱۶۰۷ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۵
معاون بازرگانی سازمان صنعت استان قم:

اقلام مورد نیاز هیئت‌های مذهبی قم بدون محدودیت توزیع می‌شود

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: اقلام مورد نیاز هیئت‌های مذهبی مانند گوشت،‌ برنج و شکر بدون محدودیت با قیمت مناسب توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، امیر محمدی‌چهر با اشاره به مشارکت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در تنظیم بازار در ایام محرم بیان کرد: این سازمان نظارت بر قیمت‌ها، کم‌فروشی، گران‌فروشی و بهداشت را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس توافق با سازمان جهاد کشاورزی مباشرانی که از سوی این نهاد به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم معرفی می‌شوند اجناس مورد نظر خویش را به قیمت مناسب دریافت می‌کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی می‌توانند اقلام مورد نیاز خویش را از فروشگاه این سازمان در ساختمان معصومیه تهیه کنند، ‌گفت: برنج اروگوئه‌ای هر کیلو 2 هزار و 500 تومان، گوشت گوساله منجمد هر کیلو 20 هزار و 500 تومان و شکر به ازای هر کیلو 2 هزار و 250 تومان به هیئت‌های مذهبی عرضه می‌شود.

وی از بهتر شدن وضعیت توزیع اقلام مورد نیاز هیئت‌های مذهبی خبر داد و گفت: هیچ محدودیتی برای توزیع اقلام مورد نیاز وجود ندارد و هیئت‌ها به هر میزان که لازم داشته باشند می‌توانند نسبت به تهیه این اقلام اقدام کنند.

محمدی‌چهر در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به رکود بازار گفت: با این وجود هیچ‌گونه از اقلام مصرفی مردم با کمبود مواجه نشده و با قیمت مناسب با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مصرف مرغ به اوج خود رسیده است، بیان کرد: با این وجود مرغ گرم با قیمت هر کیلو 6 هزار و 500 تومان در بازار به صورت فراوان عرضه می‌شود و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به چگونگی تعیین قیمت مرغ، خاطرنشان کرد: قیمت مرغ براساس عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود و با وجود اینکه کارشناسان قیمت مرغ را 7 هزار تومان پیش‌بینی کرده بودند ولی اکنون در بازار به زیر قیمت کارشناسی عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه دیگر کالاهای بازار براساس فاکتور خرید تعیین قیمت می‌شوند، گفت: کارشناسان و ناظران سازمان صنعت،‌معدن و تجارت استان قم بر اساس این فاکتورهایی که فروشندگان ارائه می‌دهند بر قیمت کالاهایی که عرضه می‌شود نظارت دارند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com