کد خبر ۳۱۶۳۵ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
حاج مهدی سلحشور:

عزاداران حسینی نمی‌گذارند صلح امام حسن(ع) تکرار شود

مهدی سلحشور در ششمین شب محرم به ماجرای صلح امام حسن(ع) و قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: برای این که می‌خواهید باب مذاکره با دشمن را باز کنید، تاریخ را تحریف نکنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حاج مهدی سلحشور در ششمین شب مراسم عزاداری دهه اول هیئت فاطمیون قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار می شد با اشاره به ماجرای صلح امام حسن(ع) گفت: مردم زمان امام حسن(ع) اهل دنیا شده بودند. کار امام حسن(ع) به جایی رسیده بود که دوستانشان به ایشان لقب «مذل المومنین» داده بودند. این مساله را نمی توان با قصه عاشورا مقایسه کرد زیرا امام حسین(ع) 72 یار دلیر و دلاور داشت که حاضر بودند در شرایط سخت جان خود را فدای امامشان کنند این در حالی بود که نامردان زمان امام حسن(ع)، سجاده از زیر پای امام می کشیدند.

این مداح اهل بیت با اشاره به تحلیل امام خمینی(ره) درباره صلح امام حسن(ع) ابراز داشت: امام(ره) می فرمودند که صلح امام حسن(ع) تحمیلی بود. آن افراد بی سوادی که می گویند ما باید راه امام حسن(ع) را ادامه بدهیم، چون صلح ایشان برای وحدت بود، اینطور نیست و اشتباه می گویند، چون صلح امام حسن مجتبی(ع) به دلیل فشار دوستان و یاران بی وفایشان رخ داد.

حاج مهدی سلحشور تصریح کرد: عزاداران حسینی نمی گذارند صلح امام حسن(ع) تکرار شود. کسانی که دم از صلح امام حسین می زنند جوانان عزادار با معرفت حسینی را ندیده اند. پشتشان از تهدید دشمن لرزیده و مقابل استکبار کم آورده اند.تا زمانی که این بچه های عزادار ابا عبدالله الحسین(ع) زنده اند، نمی گذارند صلح امام حسن(ع) تکرار شود.

وی ادامه داد: جوانان هیأتی محکم‌تر از زمان دفاع مقدس ایستاده اند.قسم می خورم که نور شهدا را در چهره این جوانان می توان مشاهده کرد. همین بچه های هیأتی ها اگر موعدش فرارسد، هرکدامشان یک حسین فهمیده هستند و حتی محکم تر از آن موقع ایستاده اند و کم نمی آورند.

حاج مهدی سلحشور با انتقاد از کسانی که برای توجیه رفتار غلط خود تاریخ اسلام را تحریف می کنند اظهار داشت: چرا برای مذاکره با غرب، تاریخ را تحریف می کنید.زمان جنگ چند استان با هم یک لشکری مثل علی ابن ابیطالب(ع) قم را تشکیل می دادند ولی امروز یک هیأت فاطمیون قم می تواند یک لشکر جمع کند. برای این که می خواهید باب مذاکره با دشمن را باز کنید، تاریخ را تحریف نکنید. بگویید که ما واداده ایم و مقابل دشمن کم آورده ایم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com