کد خبر ۳۱۶۱۷ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۱
در همایش احلی من العسل؛

هشت هزار نوجوان قمی به یاد حضرت قاسم(ع) به عزاداری پرداختند

همزمان با سراسر کشور و در ششمین روز از ماه محرم الحرام، هشت هزار نوجوان استان قم در قالب همایش احلی من العسل به یاد حضرت قاسم(ع) به عزاداری پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، دانش آموزان استان قم در این مراسم معنوی که روز سه شنبه برگزار شد با بستن پیشانی بندهایی با عناوین «یا ابوالفضل(ع)»، «یا امام حسین(ع)» و «یا زهرا(س)» عشق و دلدادگی خود را به اهل بیت(ع) به نمایش گذاشتند.
بر اساس این گزارش، نوجوانان با سردادن نوحه هایی در غم شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش به سر و سینه زدند و عزاداری کردند.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا، گفت: همایش احلی من العسل امروز با حضور سه هزار دانش آموزان پسر متوسطه اول استان در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
ناصر حمزه ای با بیان اینکه پنج هزار دانش آموز نیز در هفت بقعه متبرکه استان به عزاداری پرداختند، افزود: امسال همایش احلی من العسل با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه امامزاده جعفرشهید، سید معصوم، سیدعلی، زینب خاتون بخش کهک، مسجد حضرت زینب پردیسان، مسجد جامع بخش جعفرآباد و همچنین دبیرستان امام رضا(ع) بخش خلجستان نیز برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه پارسال این برنامه فقط در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: این همایش به یاد شهادت حضرت قاسم(ع) به عنوان الگوی شجاعت، فداکاری، دین خواهی و تبعیت از امام زمان(عج) خویش ترتیب یافت.
وی هدف از برگزاری این همایش را ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت پذیری عنوان کرد و افزود: معرفی الگوهای نمونه به دانش آموزان و همچنین تبیین صحیح فرهنگ ولایتمداری و بصیرت در میان نوجوانان از دیگر اهداف برگزاری همایش احلی من العسل است.
حمزه ای؛ ذکر مصیبت، روضه خوانی و مداحی را از جمله بخش های این همایش عنوان و بیان کرد: عنوان همایش برگرفته از سخن حضرت قاسم(ع) در شب عاشوراست که سیدالشهدا از ایشان پرسیدند که «مرگ را چگونه می بینی؟» و حضرت قاسم(ع) پاسخ دادند: «احلی من العسل؛ مرگ در نزد من شیرین تر از عسل است»
حضرت قاسم(ع) فرزند امام حسن مجتبی(ع) است که در حادثه عاشورا 13 سال سن داشت.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com