کد خبر ۳۱۶۵۶ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
یکی از دوستان شهید مدافع حرم:

شهید علیدوست آرزو داشت جانش را برای حضرت زینب(س) بدهد

یکی از دوستان شهید مدافع حرم قمی گفت: شهید علیدوست زمانی که قصد داشت برای دفاع از حرم اهل بیت به سوریه برود می‌گفت «دوست دارم جان خود را برای حضرت زینب(س) فدا کنم زیرا ایشان نام امام حسین(ع) را در دل‌ها قرار داد.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حسین رمضان‌زاده اظهار کرد: مهدی علیدوست از جمله افرادی بود که هر زمان احساس می‌کرد نیاز است حضور داشته باشد چه در مواردی که برای کمک به دیگران بود و چه زمانی که نیاز بود به خاطر اسلام فداکاری کند آماده فعالیت بود.

وی افزود: این شهید از زمانی که فهمید به حرم حضرت زینب(س) بی‌حرمتی شده و خون عده‌ای از افراد بی‌گناه بدون دلیل و فقط به خاطر زیاده‌خواهی انسان‌های دیوانه که بویی از آدمیت نبرده بودند به زمین می‌ریزد، دوست داشت به ایفای نقش بپردازد.

این پاسدار با اشاره به خصوصیات رفتاری شهید ادامه داد: وی فردی بسیار خوش اخلاق و خوش برخورد و از ایمان سرشار بود و شخصی بود که بیشتر در عمل خود را نشان می‌داد و دوست داشت کار کند و برایش فرقی نداشت در کجا و یا در چه زمانی قرار دارد و برای این نیت پاکی که داشت به دست شقی‌ترین مردم روزگار خویش جام شهادت را نوشید.

وی بیان کرد: به یاد دارم زمانی که قصد داشت به سوریه برود و برای دفاع از حرم اهل بیت عازم شود می‌گفت دوست دارم جان خود را برای این بانوی بزرگوار فدا کنم زیرا حضرت زینب(س) بود که نام امام حسین(ع) را در دل‌ها قرار داد و کاری کرد که دنیا سال‌هاست که برای حسین(ع) می‌گرید.

رمضان‌زاده گفت: زمانی که علیدوست این تکاور غیور برای دفاع از حرم عازم شد به یاد دارم که با چه شوق و شوری از من خداحافظی کرد زیرا بوی شهادت را استشمام کرده بود و خدا او را دوست داشت و به کاروان محرم پیوست.

وی ادامه داد: این عشق به حسین بود که آخر منجر شد تا علیدوست به کاروان حسین(ع) در ماه محرم بپیوندد و به سرور و سالار شهیدان ادای احترام کند او شهید دفاع از حرم خواهر امام شهیدان شد.

وی عنوان داشت: ایمان سرشار به خدا و اخلاص این جوان بود که موجب شد خانواده و همسر و فرزند دو ساله خود را به دست خدا بسپارد و راهی سرزمینی شود که من احساس می‌کنم خودش می‌دانست که دیگر بر نمی‌گردد.

دوست شهید عنوان کرد: اینکه فردی در دوران جوانی زن و فرزند خودش را برای دفاع از مذهب و اهل بیت(ع) رها کند و برود کاری است که هر کسی در این ایام قادر به انجام آن نیست زیرا دیگر زمانه عوض شده و این کار فقط از دست انسان‌های بر می‌آید که عاشق واقعی اهل بیت(ع) هستند.

وی به آیه‌ای از آیات قرآن اشاره کرد و گفت: این آیه قرآن به درستی نشان می‌دهد که اگر خداوند بخواهد به کسی عزت بدهد،‌ هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی پروردگار بایستد و این تشییع با شکوه لایق این بزرگمرد و جوانمردی است که برای خدا و رضای خدا، خانه و کاشانه را رها می‌کند و به دفاع از مظلوم می‌رود.

شایان ذکر است شهید علیدوست نخستین شهید پاسدار از قم در حین عملیات مستشاری در سوریه به درجه رفیع شهادت نایل شد.

پیکر این شهید والامقام روز گذشته پس از تشییع باشکوه، در گلزار شهدای علی بن جعفر به خاک سپرده شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com