کد خبر ۳۱۶۷۷ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۴
در ۶ ماه نخست سال جاری؛

۸۹۰۰۰ قلم کالای قاچاق در قم کشف شد

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از کشف ۸۹ هزار و ۷۵۴ مورد کالای قاچاق در ۶ ماه ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، احمدرضا سمیعی‌نسب با اشاره به عملکرد نظارتی این سازمان در خصوص کالای قاچاق گفت: کشفیات کالای قاچاق در قم شامل توتون، تنباکو و سیگار، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و تنقلات، بهداشتی و آرایشی، میوه، پوشاک، قرص چاقی، زیتون و داروهای گیاهی بوده است.

وی افزود: در این مدت ۱۵۵۴ مورد بازرسی انجام و در این راستا ۱۲۸ پرونده تخلف تشکیل شد.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: پس از بازرسی‌های صورت گرفته ۸۹ هزار و ۷۵۴ قلم کالای قاچاق به ارزش دو میلیارد و ۲۹۸ میلیون ریال کشف و پرونده‌های متشکله به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: با انجام ۱۱۰ مورد بازرسی ۲۲ هزار و ۶۴ قلم تجهیزات پزشکی به ارزش۳۹۳ میلیون و ۲۴۵ هزار ریال کشف و ضبط شد.

سمیعی‌نسب در تشریح جزئیات پرونده‌ کالاهای قاچاق اظهار کرد: طی ۴۳۰ مورد بازرسی ۲۶ هزار و ۴۸۰ نخ سیگار و ۱۷۴ بسته توتون و تنباکوی قاچاق کشف و در این راستا به ترتیب ۲۰ و ۱۲ پرونده تخلف تشکیل شد.

وی افزود: ارزش ریالی این پرونده‌ها در مجموع ۲۹ میلیون و ۶۹۶ هزار ریال بود.

وی با اعلام اینکه ۲۵ هزار و ۵۹۶ قلم کالا شامل مواد غذایی و تنقلات طی ۴۵۲ مورد بازرسی کشف شده است، اظهار کرد: در این خصوص ۴۱ پرونده تخلف به ارزش ۵۴۳ میلیون و ۱۶۳ هزار ریال تشکیل شد.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: با انجام ۳۳۰ مورد بازرسی، ۹ هزار و ۷۳۸ قلم لوازم بهداشتی و آرایشی کشف و ۳۴ پرونده تخلف به ارزش ۸۶۱ میلیون و ۲۸۵ هزار ریال تشکیل شد.

سمیعی‌نسب از کشف ۲ هزار و ۵۷۰ کیلو میوه قاچاق با انجام ۱۳۵ مورد بازرسی خبر داد و گفت: در این زمینه سه پرونده تخلف به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در این مدت برای زیتون، قرص چاقی، داروی گیاهی و پوشاک قاچاق هر کدام یک پرونده تخلف تشکیل شده است، بیان کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها در مجموع به ۲۹۱ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال می‌رسد.

وی در ادامه در خصوص کشفیات عرضه خارج از شبکه نیز گفت: در این مدت در مجموع ۹۰۵ مورد بازرسی در مورد عرضه خارج از شبکه نفت کوره، نفت گاز، مرکبات و آرد خبازی انجام پذیرفت که به ترتیب ۱۰، ۴، ۲ و ۸۱ پرونده به ارزش مجموع بیش از ۵ میلیارد و ۸۹۵ میلیون ریال تشکیل شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com