کد خبر ۳۱۷۵۹ انتشار : ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۱
استاندار قم تاکید کرد

لزوم پرهیز از فعالیت‌های سیاسی در حوزه پژوهش

استاندار قم با اشاره به اینکه باید از فعالیت‌های سیاسی در حوزه پژوهش دوری کنیم، گفت: در فعالیت‌های پژوهشی باید به دنبال واقعیت‌های جامعه باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید مهدی صادقی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد هفته پژوهش و فناوری استان قم که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه توجه به پژوهش ضرورتی همیشگی است اظهار کرد: اگر پیشرفتی در دنیا حاصل می‌شود به دلیل توسعه پژوهش است.

وی افزود: در همه ابعاد باید به امر پژوهش توجه جدی شود تا پژوهش به عنوان یک فرهنگ در جهان شناخته شود که امروز نیازمند این هستیم که در این مسیر حرکت کنیم.

استاندار قم با اشاره به هدف برگزاری هفته پژوهش گفت: برقراری تعامل میان تولیدکنندگان پژوهش و مصرف‌کنندگان پژوهش هدف برگزاری هفته پژوهش است که اگر این امر صورت نگیرد و تنها به اعداد و ارقام در هفته پژوهش بپردازیم هیچ حرکت مثبتی انجام نداده‌ایم.

صادقی تصریح کرد: استان قم دارای تولید محتوای غنی است از همین رو باید از موازی‌کاری و دوباره‌کاری بپرهیزیم.

وی با اشاره به اینکه باید در حوزه پژوهش اعتبار و بهره‌وری ایجاد شود، گفت: نباید تنها به نهادها و سازمان‌های شناخته شده در هفته پژوهش توجه شود بلکه باید از افرادی که صاحب فکر و ایده هستند و می‌توانند در این امر ملی با استان مشارکت داشته باشند بهره‌مند شویم.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در فعالیت‌های استان نباید مدیران دستگاه‌های اجرایی نگران بودجه و تامین منابع مالی باشند بلکه باید به فکر بهینه‌سازی و کاهش هزینه‌ها بود.

صادقی با اشاره به اینکه در حوزه پژوهش باید از سیاسی‌‌کاری پرهیز شود، گفت: باید به سمت واقعیت‌های که جامعه به آن نیاز دارد حرکت کنیم و از سوی دیگر به دنبال عمق‌بخشی بیشتر در امر پژوهش باشیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com