کد خبر ۳۱۰۴۰ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۳
استاندار قم:

عمومی کردن تحقق نظم و امنیت باید در دستور کار نیروی انتظامی قرار گیرد

استاندار قم در پیام تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: با اعتقاد به این اصل که امنیت یک تولید جمعی و ماحصل مشارکت تک تک افراد جامعه است، باید تدابیر لازم برای عمومی کردن مقوله نظم و امنیت در دستور کار نیروی انتظامی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، در پیام مهدی صادقی استاندار قم به مناسبت هفته نیروی انتظامی آمده است: نیروی انتظامی به عنوان نهادی پیشرو و بر آمده از نیاز جامعه و مظهر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و تامین کننده نظم و امنیت اجتماعی است. پرسنل خدوم و پر تلاش این نیروی مردمی با حضور هوشمندانه و توأم با بصیرت و صلابت از حریم نظم و امنیت عمومی و ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی جامعه اسلامی صیانت و پاسداری می‌کنند و این مهمترین رهاورد فعالیت نیروی انتظامی است. خدمات خالصانه این نهاد در تأمین و برقراری امنیت اجتماعی، تحکیم نظم و اجرای قانون، به عنوان زیربنای اصلی پیشرفت و توسعه جامعه و از اهداف متعالی برای حاکمیت قوانین اسلام بر هیچکس پوشیده نیست. رهبر معظم انقلاب با اشاره به اهمیت امنیت به عنوان یکی از نیازهای اساسی زندگی بشری و نقش نیروی انتظامی در تأمین چنین امنیتی می فرمایند: «وجود نیروی انتظامی، باید اساس امنیت را در بیننده به وجود بیاورد. این شأن نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی است».

در ادامه این پیام تصریح شده است: نیروی انتظامی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همواره تلاش وافر و جهادگونه‌ای را در راه ایفای مؤثر وظایف و ماموریت‌های محوله داشته و نظم و امنیت و نشاط اجتماعی امروز کشور، ثمره تلاش پلیس خدمتگزار و متعهد برخاسته از ارزش‌هاست. شکی نیست که همسو با پیشرفت جوامع، نیازها و مطالبات مردم از پلیس نیز تغییر کرده و با اعتقاد به این اصل که امنیت یک تولید جمعی و ماحصل مشارکت تک تک افراد جامعه است، باید تدابیر لازم برای عمومی کردن مقوله نظم و امنیت از طریق اقدامات مشارکت جویانه و اعتماد ساز در دستور کار نیروی انتظامی قرار گیرد.

در این پیام افزوده شده است: در استان قم با توجه به نقش مهم و محوری امنیت به عنوان یکی از الزامات و از ارکان اصلی برای رسیدن این خطه به جایگاه رفیع و بایسته خود به عنوان ام‌القرای جهان اسلام و خاستگاه انقلاب اسلامی و آبروی نظام، موجب شده تا جایگاه نیروی انتظامی در آن، از مرتبت و حساسیت ویژه‌ای برخودار باشد.

در این پیام بیان شده است: اینجانب ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و ایثارگران جان برکف عرصه نظم و امنیت، از زحمات شبانه روزی و تلاش‌های ارزنده فرماندهی انتظامی استان قم و فرماندهان، کارکنان و پرسنل شجاع و زحمتکش این نیرو تقدیر و تشکر کرده، امیدوارم در سایه توجهات خاصه حضرت ولی عصر (عج) و رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای همواره در پاسداری از دستاوردهای گرانقدر انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف نظام، موفق و سربلند باشند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com