کد خبر ۳۱۷۷۱ انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۰

بر منبر امام حسین(ع) سخن از مذاکره با یزیدیان و دست دادن با آنها می زنند

استاد حوزه در جمع رهروان زینبی گفت: به نام امام حسین(ع) و با استفاده از هزینه بیت المال در خلاف راه اسلام حرکت می کنند و وظیفه ی ما اعتراض در مقابل این حرکات است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ابنا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تجمع بزرگ رهروان زینبی که عصر امروز از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در امامزاده علی بن جعفر(ع) برگزارشده بود، بیان کرد: حضرت زینب(س) صحبت با یزید را امری ننگین خواندند ولی عده‌ای بر روی منبر امام حسین(ع) از مذاکره و دست دادن با یزید و عمر سعد سخن می‌گویند.

خانم دکتر «کبری خزعلی» اظهار داشت: بزرگ‌ترین نقطه حرکت بانوانی که لیاقت بازگشت در رجعت را دارند، صبر و استقامت، ارتباط با یکدیگر و حفظ تقوا نامبرده شده است.

وی افزود: خطبه‌های حضرت زینب(س) همانند خطبه‌های مادرشان حضرت فاطمه زهرا(س) دارای محورهای فلسفه دیانت، نبوت و امامت است.

این کارشناس دینی با اشاره به ظلمی که به امام علی(ع) شده بود، گفت: ایشان از ظلم بالایی نسبت به خود یاد می‌کنند، زیرا امامت باعث سلامت روحی جامعه و به سعادت رسیدن تمام بشریت است.

دکتر خزعلی تأکید کرد: حضرت زهرا(س) با وجود جراحت و بیماری و فرزندان کوچک، به دلیل اهمیت حق مردم از بستر بیماری برمی‌خیزند و خطبه‌ای در مقام دفاع از ولایت که باعث نجات بشر است، قرائت می‌کنند.

وی در ادامه به وضعیت مشابه حضرت زینب(س) اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان با وجود غم از دست دادن عزیزانشان و به غارت رفتن خیمه‌ها، به وظیفه‌ی خود که بیان حقیقت واقعی به مردم است می‌پردازد و خطبه‌های عظیمی را در کاخ ظلم بیان می‌کنند.

استاد حوزه با بیان اینکه حضرت زینب(س) صحبت کردن با یزید را تنها برای روشن شدن حقیقت می‌خوانند، گفت: این بانوی بزرگ در پایان صحبت خود به یزید می‌گویند، صحبت کردن با تو برای من ننگ است.

خانم خزعلی مذاکره و دست دادن با ظلم را امری دور از خانواده اهل‌بیت(ع) خواند و تصریح کرد: پیامبر(ص) در زمان خود دو غده سرطانی ابوسفیانی را جراحی کردند تا کل جامعه از آسیب آنها در امان بمانند.

وی افزود: در حالی که ما عزادار هستیم، زن آوازه‌خوانی در ذکر نام امام حسین(ع) شعر می‌خواند و این وظیفه ماست که فریاد اعتراض خود را به مراجع تقلید برسانیم.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان از صرف مال بیت‌المال برای درمان و حفظ بهداشت زنان خیابانی به عنوان خیانتی به بیت‌المال یاد کرد و گفت: به نام رسیدگی به مشکلات زنان اولین مصوبه خود را صرف هزینه برای چنین زنانی قرار می‌دهند، در حالی که در سوره نور امر به برخورد شدید با این زنان شده است.

دکتر خزعلی کوتاهی مادران در امر تربیت را مسئله‌ی بسیار مهمی در حفظ جامعه خوانده و گفت: زنان نقش مهمی در جامعه و رشد آن دارند و باید برای خدمت در راه نظام حرکت کنند تا زمان ظهور حضرت حجت(عج) بتوانند در کنار ولی امر خود باشند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com