کد خبر ۳۱۷۷۶ انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۳
احمد شرفخانی خبر کرد :

برپایی 741 خیمه معرفت در کشور / برگزاری نمایشگاه گرافیکی سبک زندگی حسینی در 1700 امامزاده

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 2780 امامزاده و بقعه متبرکه کشور در دهه اول ماه محرم گفت : در این راستا، نمایشگاه گرافیکی سبک زندگی حسینی در 1700 امامزاده برپا شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه سازمان اوقاف وظیفه اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش را دارد ، گفت : براین اساس هرساله در ایام ماه های محرم و صفر طرح ملی و سراسری سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) ، تبیین قیام اباعبدالله الحسین (ع) ، تبیین عبرت ها و درس های عاشورا ، تقویت باورهای دینی ، ترویج معارف اهل بیت (ع) بخصوص امام حسین (ع) ، تبیین سبک زندگی حسینی و ایجاد بصیرت افزایی در میان مردم با بهره گیری از بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پیرامون قیام امام حسین (ع) برگزار می شود.

 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : امسال طرح ملی «سوگواره بصیرت عاشورایی» در دهه اول ماه محرم در 2780 بقعه متبرکه و امامزاده در حال برگزاری است.
 
وی با اشاره به برپایی خیمه های معرفت در 741 امامزاده کشور گفت : این خیمه ها شامل ؛ غرفه های پرسش و پاسخ ، مشاوره خانواده ، مشاوره تربیت کودک ، تبلیغ چندرسانه ای ، بیان احکام و بخش کودک و نوجوان است که در مجموع با استفاده از روش های نوین به تبیین قیام و سبک زندگی امام حسین (ع) می پردازند.
 

وی ادامه داد : غرفه «ایستگاه همه واقف باشیم» با هدف ترویج فرهنگ وقف و مشاوره برای ایجاد وقف های جدید در امامزادگان برپا شده است.
شرفخانی اضافه کرد : نمایشگاه گرافیکی و محتوایی شامل 22 تابلوی محتوایی با عنوان سبک زندگی حسینی در 1700 امامزاده برپا شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : امسال در 1400 امامزاده کشور نیز نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی اعم از کتاب ، نرم افزار و ... برپا شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com