کد خبر ۳۱۷۷۷ انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
معاون حفاظت محیط زیست:

تعداد گونه پرندگان شکاری ثبت شده قم در کشور بی‌نظیر است

سید احمد شفیعی معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان قم گفت: تاکنون در سطح استان 38 گونه پرنده شکاری شناسایی و ثبت شده‌اند که این آمار در سراسر کشور بی‌نظیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  سید احمد شفیعی روز سه شنبه با ارایه گزارشی از تعداد گونه‌های پرندگان شکاری که طی سه سال گذشته به این اداره کل تحویل داده شده است، اظهار داشت: طی این مدت حدود 20 گونه پرنده شکاری به این اداره کل تحویل داده شده اند.

وی با بیان اینکه تعداد پرندگان شکاری دریافت شده از میان 46 گونه راسته عقاب سانان و 11 گونه جغدسانان در کل کشور می باشد، خاطرنشان کرد: تاکنون در سطح استان قم 38 گونه پرنده شکاری شناسایی و ثبت شده‌اند که این آمار در سراسر کشور بی‌نظیر است.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بیشترین گونه پرنده شکاری که به این اداره کل تحویل شده اند، دلیجه می‌باشد که 90 درصد آنها در دامان طبیعت رهاسازی شده و متاسفانه 10 درصد نیز بر اثر جراحات وارده تلف شده اند.

وی در پایان با اشاره به برخی گونه‌های پرندگان شکاری کمیاب و در حال انقراض از جمله انواع جغد، عقاب و کرکس که طی سه سال گذشته در این اداره کل پذیرش شده اند، تصریح کرد: بسیاری از گونه‌های شناخته شده در استان نیز در پایش‌های ماموران اجرایی اداره کل و نیز کارشناسان و دوستداران طبیعت شناسایی و ثبت شده اند. 

منبع: ایسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com