کد خبر ۳۱۷۸۱ انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۱

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) الگوی صبر و جهاد هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) و بانوی کربلا، زینب کبری(س) نمونه صبر و جهاد برای همه بشریت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، مریم خزعلی بعد از ظهر امروز در همایش رهروان زینبی که در آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) برگزار شد اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) و بانوی کربلا، زینب کبری(س) نمونه صبر و جهاد برای همه بشریت هستند.

وی افزود: با نگاه به تاریخ اسلام در می یابیم تمام زنان پیرو رهبر و امام عصر خود بوده‌اند و همین ولایت مداری باید امروز سرلوحه کار همه ما نیز باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در تمامی جوامع حق باید به حق‌دار برسد خاطرنشان کرد: با این حال اهل بیت (ع) به دلیل وجود برخی مشكلات نتوانستند بر مردم امامت كنند كه این امر سبب شد توانایی و آرامش از زندگی مردم برچیده شود.

وی ادامه داد: مردم امروز از سلامت جسم و روح برخورددار نیستند؛ این عدم سلامت به دلیل حذف امامت از زندگی مردم است؛ حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منكر و حفظ اسلام به شهادت رسیدند و امروز هم وظیفه ماست که راه آنها را ادامه دهیم.

خزعلی با اشاره به اینكه حضرت زینب (س) در صحرای كربلا بنا به گفته خودشان جز زیبایی ندیده بودند، عنوان داشت: امروز باید بتوانیم با الگوگیری از زندگی اهل بیت(ع) به ویژه حضرت زینب(س) در جامعه زندگی كنیم.

وی با اشاره به اینكه باید با زنان فاسد به مقابله برخاست، گفت: در آیه‌های قرآن كریم بارها خداوند به مومنان گفته است با زنان فاسد برخورد جدی شود و از رافت و مهربانی با آنان پرهیز گردد ولی متاسفانه امروز دولتمردان ما خلاف سخنان قرآن كریم عمل می‌كنند.

خزعلی بیان كرد: امروز برخی مسئولان كشور به فكر تامین بهداشت و سلامت زنان فاسد جامعه هستند كه این امر به طور حتم برای جامعه خطرات بسیاری را در پی خواهد داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینكه باید به فكر سلامت و بهداشت زنان مسلمان جامعه باشیم، عنوان کرد: فعالیت اینگونه از مسئولان سبب تشویق برخی دیگر از جوانان برای روی آوردن به مسائل مفسده انگیز می شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com